A další na řadě: Porsche couvá z elektromobilních vizí. Kvůli nezájmu trhu
Další týden a další automobilka, která zmírňuje své ambiciózní cíle v oblasti prodeje elektrických vozů. V březnu 2022 si Porsche stanovilo odvážný cíl. Společnost chtěla, aby elektrická vozidla tvořila více než 80 procent prodeje do konce tohoto desetiletí. Nyní si ale není tak jistá, že tohoto cíle dosáhne, píše specializovaný server Motor1.
Šibalská podmínka
V rozhovoru pro agenturu Reuters uvedl mluvčí společnosti: „Přechod na elektrická auta trvá déle, než jsme si před pěti lety mysleli.“
To neznamená, že se mění produktová strategie. Porsche má stále v plánu, aby teoreticky čtyři z pěti prodaných vozů v roce 2030 byly bez spalovacího motoru. Nicméně zástupci společnosti ze Zuffenhausenu nyní dodávají k roku 2030 poznámku: „závisí na poptávce zákazníků a vývoji elektromobility.“
Velkolepé plány je potřeba umírnit, shodují se společnosti – až na Jaguár
Porsche není první luxusní značka, která přiznává, že přechod na elektromobily nejde podle plánu. Bentley chtěl být do roku 2030 plně elektrický, ale tento cíl byl odložen o tři roky. Mercedes nedávno přiznal, že jeho cíle v oblasti elektrifikace byly příliš optimistické. Původně odhadoval, že PHEV a EV budou tvořit polovinu prodeje do roku 2025. Nyní doufá, že toho dosáhne do roku 2030. Auta se spalovacími motory budou dostupná „daleko do 30. let tohoto století.“
Adopce elektromobilů nebyla ani pro Audi bez problémů. Společnost nedávno přiznala, že by mohla být nucena ukončit výrobu modelů Q8 E-Tron a Q8 Sportback E-Tron dříve, než bylo plánováno. Kvůli slabým prodejům. Přesná slova byla: „segmentově specifický intenzivní pokles poptávky.“ Pokud nenajde řešení pro udržení provozu závodu v Bruselu, může být továrna v Belgii uzavřena.
Tyto nezdary nás znepokojují ohledně budoucnosti Jaguaru, jelikož tato britská značka stále vsází na elektroauta vše. Jaguár oznámil, že všechny současné modelybyly ukončeny. Mateřská společnost JLR posouvá Jaguar na trh ultra-luxusních elektromobilů.
Přechod se zdá být problémový pro všechny. Některé mainstreamové automobilky udělaly podobná oznámení. Ford of Europe ustoupil od svého cíle nabízet do roku 2030 pouze elektromobily. Volkswagen odložil uvedení modelu ID.7 ve Spojených státech na neurčito, protože „tržní dynamika se stále mění.“ Jinými slovy, VW se obává, že by elektrický liftback byl v Americe obtížně prodejný.
Elektromobily jsme přecenili kolektivně
Pouze několik automobilek bylo skeptických ohledně předpokládaného rychlého růstu elektromobilů. Předseda Toyoty si dokonce myslí, že elektrická auta nikdy nepřesáhnou 30% podíl na trhu. BMW stále doufá, že elektromobily budou do konce desetiletí představovat 50 % prodeje, ale nestanovilo termín pro ukončení výroby automobilů se spalovacími motory.
Automobilky jsou v těžké pozici, musí zvládat stále přísnější emisní normy pro auta se spalovacími motory a zároveň vyvíjet komplexní řadu elektromobilů. Je to nákladné, což je důvod, proč je dnes na trhu méně kupé a kabrioletů. Neoblíbené vozy jsou vyřazovány, aby se společnosti mohly zaměřit na to, co se lépe prodává, hlavně crossovery a SUV.
Zdroj: Motor1
[seznam-ads id="17618"] [seznam-ads id="17616"] [seznam-ads id="17676"] [seznam-ads id="17675"]