Módní řetězech Esprit uzavírá všechny pobočky v Německu. Zhruba 1300 lidí bude propouštět

Přidat na Seznam.cz

Módní značka Esprit se stahuje z Německa, v květnu oznámila Esprit insolvenci. To se dotkne přibližně 1300 zaměstnanců, protože britský finanční investor Alteri přebírá pouze práva na značku pro evropský trh společnosti, píše web Frankfurter Allgemeine Zeitung. Esprit neuvedl kupní cenu.

Není to první insolvence

V květnu podala Esprit Europe GmbH a dalších šest společností koncernu insolvenční návrh. K prvnímu srpnu bylo řízení zahájeno u soudu ve městě Düsseldorfer. Jediní dva zájemci neměli zájem o kamenné obchody. Německo bylo pro společnost, jejíž matka Esprit Holding sídlí v Hongkongu, bezpochyby nejdůležitějším trhem.

Globálně je Esprit přítomný ve 40 zemích. Obchody mimo Evropu budou pokračovat.

Již v roce 2020, během vrcholné fáze pandemie COVID-19, se Esprit ocitl ve finančních problémech. Tehdy bylo uzavřeno 50 poboček a 1100 zaměstnanců přišlo o práci.

Jak chce finanční investor Alteri pokračovat v provozování značky v Německu, zatím není známo. Investiční dům, založený před deseti lety, se zaměřuje na evropský obchodní sektor. Investuje do obchodníků s obratem mezi 150 miliony a 3 miliardami eur. Věnuje se také transformaci problematických obchodních modelů.

Celý módní průmysl trpí

Sektor módy je v současnosti zvlášť zasažen insolvencemi. Dalšími známými případy posledních let jsou Hallhuber, Escada nebo Peek & Cloppenburg. Zatížení pandemií COVID-19, rostoucí mzdové a energetické náklady dopadají především na ty, kteří nemají stabilní online obchod. Některé značky se také jednoduše nehodí k současným trendům. Prémioví prodejci pak mají zas potíže přesvědčit zákazníky, aby utráceli peníze za jejich produkty v období vysoké inflace.

Pouze v loňském roce podalo podle čísel odborného magazínu „Textilwirtschaft“ insolvenční návrh alespoň 136 společností v sektoru módy. Krize se však neomezuje pouze na oděvní značky. Napjatá situace panuje i v obuvnickém průmyslu, kde insolvenci podaly značky jako Reno, Salamander nebo Görtz. Některé značky se pokoušejí o restrukturalizaci a často se snaží o restart s menším počtem poboček a bez dluhů. Jiné z trhu navždy zmizí.

Zdroj: Frankfurter Allgemeine Zeitung