Netflixu se daří, akcie rostou díky předplatnému s reklamou
Netflix oznámil ve čtvrtek výsledky za druhé čtvrtletí, které ukazují, že mediální gigant je favoritem závodu ve streamování. S nárůstem globálních předplatitelů zaznamenal silný růst v oblasti reklamy. Streamovací služba uvedla, že její předplatné s reklamami vzrostlo o 34 % ve srovnání se stejným obdobím minulého roku, uvádí deník CNBC.
Levnější předplatné s reklamami se vplatilo
Reklama se stává stále důležitějším obchodním modelem pro mediální společnosti, aby zvýšily – nebo v některých případech dosáhly – ziskovosti. Akcie Netflixu byly v posledních čtvrtletích podpořeny jeho snahou získat předplatitele na levnější úrovni.
Globální placená členství Netflixu vzrostla meziročně o 16,5 % na 278 milionů. Společnost ve uvedla, že její levnější úroveň s reklamami se stává velmi populární. Ty představují více než 45 % celkových zákazníků v zemích, kde je tato možnost nabízena.
Netflix se začal zaměřovat na různé obchodní strategie pro zvýšení růstu příjmů poté, co se růst předplatitelů v roce 2022 zpomalil. V květnu Netflix oznámil, že spustí vlastní reklamní platformu. Do té doby spolupracoval na této technologii s Microsoftem. Společnost také začala přidávat živé sporty, jako jsou zápasy NFL.
Originální pořady jako „Bridgerton“ a „Baby Reindeer“ nadále přitahují další zákazníky
Akcie letí nahoru
Příjmy byly přibližně 9,6 miliardy dolarů (přes 220 miliard korun). To je o 17 % více ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, což je především způsobeno nárůstem průměrného počtu placených členství.
Netflix uvedl, že nyní očekává celoroční růst vykázaných příjmů o 14 % až 15 %. Předchozí odhad uváděl 13 % až 15 %.
Společnost vykázala čistý zisk 2,15 miliardy dolarů, neboli 4,88 dolarů (zhruba 110 korun) na akcii. Minulá rok to bylo 1,49 miliardy dolarů, neboli 3,29 dolarů na akcii, během druhého čtvrtletí 2023.
Spoluzakladatel Netflixu Greg Peters uvedl během čtvrtečního hovoru o ziscích, že se Netflix zatím zaměřoval na rozšiřování své základny předplatitelů podporovaných reklamami. S tím, jak společnost míří k dosažení svých cílů předplatitelů pro rok 2025, nyní Netflix přechází na zaměření na zpeněžení své reklamní inventury.
Netflix dodal, že věří, že je na dobré cestě k „dosažení kritické úrovně předplatitelů podporovaných reklamami pro naše inzerenty“ příští rok, což mu umožní dále zvýšit své členství v reklamní úrovni v roce 2026 a dále.
Zdroj: CNBC