Nové číslo 1 mezi výrobci smartphonů. Drama pro Huawei

Přidat na Seznam.cz

V posledním čtvrtletí roku 2020 se na světě prodal o 4,3 procenta více smartphonů než před rokem. Potvrzují se tak předpovědi, že se trh vrací k růstu. Epidemie koronaviru mu pomáhá.

V posledním čtvrtletí roku 2020 dodali výrobci do obchodů a showroomů operátorů 385,9 milionů mobilních telefonů s dotykovou obrazovkou. Je to asi o 4,3 procenta více než o rok dříve.

Ačkoli se tedy trh se smartphony v průběhu roku 2020 snížil o 5,9%, v posledních třech měsících se vrátil k růstu. Analytici věří, že zůstane silná i v nadcházejících čtvrtletích, což přispěje k postupnému oživení trhu.

Odhady těsně poté, co výsledky za poslední čtvrtletí roku 2020 uvedly největší výrobci smartphonů: Apple a Samsung. Americký výrobce s logem ve tvaru pokousaného jablka dosáhl díky telefonům 5G (ačkoli byl představen později než od konkurence), díky sérii s číslem 12, velmi dobrých prodejních výsledků. S prodejem více než 90 milionů telefonů iPhone (o 22,2 procenta více než v loňském roce) převzal kontrolu v posledním čtvrtletí loňského roku na prvním místě před Samsungem s méně než 74 miliony prodaných smartphonů (meziroční nárůst o 6,2%). V případě korejské značky si dobře vedla řada smartphonů s písmenem A.

Následující místa obsadily společnosti z Číny: Xiaomi (43,3 milionu zařízení, nárůst o 32%), OPPO (33,8 milionů, nárůst o 10,7%) těžící z oslabení společnosti Huawei (32,3 milionů kusů, pokles o 42,4%) .

Je těžké říci, jak dlouho síla Xiaomi vydrží, protože tato značka byla zařazena také na černou listinu čínských společností připravenou americkou obchodní komorou. Ve zvláštním dopise investorům v Hongkongu šéf společnosti Xiaomi doporučil, aby byli při rozhodování o investování do akcií společnosti opatrní. 

Podle odborníků je oživení poptávky po nových telefonech výsledkem několika věcí: zaměření na nabídku 5G telefonů, agresivní propagace a rostoucí popularita nejlevnějších telefonů se střední cenou.

Odhadují také, že výrobci byli lépe připraveni na druhé zablokování, pokud jde o dodavatelský řetězec a plnění objednávek. Rovněž bylo zjištěno, že peníze, které nebyly vynaloženy na zábavu, cestování a hostování mimo domov, jsou častěji vynakládány na nákup elektronických komunikačních zařízení.