V Lidlu si dáte točené pivo. Nový pivovar vznikne navzdory soudním sporům
Točené pivo v supermarketu? Tak přesně tohle plánuje Lidl v Británii. Jeden z největších evropských řetězců se rozhodl rozšířit͏ svoje služby v Severním Irsku a otevřít pivovar přímo v areálu prodejny. Projekt však provázely problémy, narazil ͏na nesouhlas místních firem ͏a právní problémy.
Když se řekne supermarket, většina lidí si vybaví nákupní vozíky plné zboží a dlouhé regály s frontami u pokladen. Ale co kdyby si zákazníci mohli během svých nákupů ochutnat i čerstvé pivo? Řetězec Lidl se rozhodl rozšířit možnosti tradičního nakupování a začal vařit vlastní pivo přímo ve své prodejně. Takový neobvyklý krok narazil na odpor konkurence a právní komplikace. Přesto se projekt pomalu stává realitou a může změnit způsob, jakým lidé vnímají nakupování.

Pivovar v supermarketu?
Lidl přichází s konceptem, který není úplně běžný. Kromě klasických regálů s potravinami si zákazníci budou moci dát i čerstvě načepované pivo. Tento neobvyklý krok by mohl přilákat nové zákazníky a zvýšit atraktivitu nakupování. Plánované zařízení dostalo název „Lidl Pub“ a jeho součástí má být i minipivovar, který nabídne vlastní značku piv. Podle vedení společnosti jde o inovaci, která má zatraktivnit nakupování a odlišit Lidl od konkurence.
Právní problémy
Ne všichni jsou ale z této novinky nadšení. Místní provozovatelé hospod a barů se obávají, že Lidl jim začne přebírat zákazníky. Ve Velké Británii, kde tradiční hospody v posledních letech bojují s poklesem návštěvnosti, může podobný krok situaci ještě zhoršit. Proti projektu se postavila i část veřejnosti a právní bitva byla nevyhnutelná. Lidl musel absolvovat soudní spor o udělení licence na prodej točeného alkoholu. I přes námitky se mu podařilo licenci získat a projekt nyní směřuje ke spuštění.
Co Lidl slibuje zákazníkům?
Podle vedení řetězce by Lidl Pub neměl soutěžit s tradičními hospodami, ale měl by být spíše doplňkem ke stávající nabídce. Zákazníci si budou moci dát pivo přímo na místě nebo si ho vzít domů v praktických nádobách. Kromě toho chce Lidl nabídnout i ochutnávky a sezónní speciály, které budou k dostání jen v určitých obdobích roku. V plánu je i spolupráce s místními pivovary, což by mohlo podpořit lokální ekonomiku.

Může se podobný koncept dostat i do Česka?
Ačkoliv Lidl ve Velké Británii tento experiment spustí, v Česku zatím nic podobného neoznámil. Nicméně, vzhledem k popularitě piva u českých zákazníků by podobná inovace mohla mít úspěch. Otázkou je, jak by na to reagovala legislativa a konkurence. V Česku totiž platí přísnější pravidla pro prodej alkoholu, a takové spojení pivovaru a supermarketu by vyžadovalo řadu schválení.
Lidl tímto krokem ukazuje, že nákup už není jen o plnění košíku. Zákazníci chtějí zážitek a tento koncept může být jedním z trendů budoucnosti. Pokud se projekt osvědčí, možná brzy uvidíme podobné inovace i v dalších zemích.
Zdroj: idnes.cz