Čínská automobilka Chery plánuje vstup na evropský trh

Přidat na Seznam.cz

Čínská automobilka Chery uvede v příštích dvou letech na evropský trh modely SUV tří značek a již v roce 2024 by mohla rozhodnout o výstavbě montážního závodu v Evropě, uvedl v pondělí její nejvyšší regionální představitel. Informaci přinesl webový portál Times Live a portál Vigour.

Chery, čínská automobilka a osmý největší čínský výrobce podle objemu prodejů v roce 2022, se připojuje k rostoucímu počtu čínských výrobců automobilů s plány na evropskou expanzi, protože konkurence na domácím trhu sílí a domácí růst polevuje.

Ředitel společnosti Chery Europe Jochen Tueting řekl, že se automobilka připravuje na uvedení svých značek Omoda a Jaecoo na hlavní evropské trhy, včetně Německa, Velké Británie, Španělska, Itálie a Francie.

Do konce roku 2025 uvede společnost na trh tři modely SUV pro každou značku, přičemž se bude jednat o směs plně elektrických, fosilních a hybridních vozů, které budou sloužit různým částem Evropy. Podle Tuetinga jsou například prodeje elektromobilů vyšší v západoevropských zemích než na jižních trzích.

„S těmito dvěma značkami se výrazně zaměřujeme na rostoucí segment SUV, abychom zajistili relativně rychlý rozvoj významných prodejů,“ řekl.

Elektrický Exlantix, třetí značka na startovním seznamu automobilky, bude debutovat pouze s plně elektrickými modely do začátku roku 2025, uvedl Tueting.

Začátkem letošního roku oznámila čínská společnost Huawei Technologies partnerství se společnostmi Chery a Anhui Jianghuai Automobile Group za účelem vývoje elektromobilů.

Zatímco toto partnerství zahrnuje stejnou platformu pro elektromobily jako značka Exlantix, projekt Huawei je zaměřen na čínský trh, uvedl Tueting.

Ještě letos zahájí společnost Chery prodej verze kompaktního crossoveru Omada 5 se spalovacím motorem, s pětihvězdičkovým hodnocením bezpečnosti Euro NCAP, ve Španělsku a od dubna bude prodávat verzi na fosilní paliva a elektrickou verzi v Německu.

Omoda 5 se bude prodávat za přibližně 30 000 eur (kolem 774 000 Kč), „což si myslíme, že bude cenově konkurenceschopné,“ řekl Tueting.

Evropská komise zahájila vyšetřování, zda má zavést sankční cla na ochranu výrobců automobilů v EU před levnějším dovozem elektrických vozidel z Číny, který podle ní těží ze státních dotací.

Tueting však uvedl, že společnost Chery není vyšetřováním znepokojena, protože pokud se jejím značkám bude dařit podle očekávání, mohla by se do roku 2024 rozhodnout pro montážní závod v Evropě.

„Kdekoli získáme od trhu důvěru, že můžeme prodávat odpovídající objemy, je to pro nás indikace, že bychom měli mít i místní výrobu,“ řekl.

Čínské značky elektromobilů se v Evropě potýkají také s problémy v podobě nízké známosti značky a vysokých dovozních nákladů.

Společnost Chery zvažuje, zda koupit stávající montážní závod od některého ze starších výrobců, nebo postavit vlastní, uvedl Tueting. Společnost má 10 montážních závodů mimo Čínu.

V letošním roce společnost Chery očekává zdvojnásobení 450 000 vozů, které vyvezla v roce 2022, čímž by se celkový jednotkový prodej v roce 2023 přiblížil 2 milionům vozů, uvedl Tueting.

Zdroj: vigourtimes.com, timeslive.co.za, redakčně upraveno