Elektromobily v Německu jezdí už v podstatě na uhlí. Ekologická lest je dokonána
Ani šetrnost elektromobilů k životnímu prostředí není zaručena. Příklad: elektromobily v Německu jezdí na elektřinu z uhlí ještě více než dosud. Takzvaný energetický mix země dostane zásah do emisí, protože Němci pokračují v úplném odstavování jaderných elektráren a v sobotu roztaví poslední reaktory. Stane se Německo uhelnou velmocí? Ne, ale určitě to bude bolet.
Poslední tři jaderné elektrárny v Německu se definitivně uzavřou tuto sobotu. Vybraní zástupci tamních energetických společností to ostře kritizovali a varovali před problémy na straně dodávek a vysokými cenami, jak píše web Tagesschau.
Předseda Německé průmyslové a obchodní komory Peter Adrian varoval před riziky spojenými s odstavením jaderných elektráren od 15. dubna. Odstavení posledních tří zbývajících jaderných elektráren rovněž zvyšuje riziko delšího provozu uhelných elektráren, uvedla Kerstin Andreaeová, zastupující Německý energetický svaz.
Co budou dělat bez větru a slunce?
V současné době neexistuje žádná záruka, že Německo bude schopno včas dokončit své výrobní kapacity elektřiny na dostatečné úrovni, aniž by se celá země stala rukojmím počasí. To je v případě větrné a solární energie rizikový faktor.
Spolkový ministr hospodářství Robert Habeck prozatím prohlásil, že bezpečné zásobování elektřinou prý není ohroženo ani po vyřazení „jaderné elektrárny“ z provozu.
Němcům hrají do karet faktory jako dostatek plynu v zásobnících, nové terminály na zkapalněný zemní plyn a pokračující integrace dalších obnovitelných zdrojů energie.
Ministr Habeck očekává, že do roku 2030 bude 80 % německé elektřiny pocházet z obnovitelných zdrojů. Motoristé se zatím musí smířit s tím, že zejména za špatného počasí bez větru a slunce bude velká část provozu jejich elektromobilů záviset na „špinavém“ uhlí.
Není pochyb o tom, že se Německo skutečně zbaví jaderné energie, ale cena za to zřejmě nebude tak malá, jak někteří předpokládali.
Zdroj: redakce, tagesschau.de