Nejdražší prodanou českou doménou roku 2020 je Jídlo.cz. Nový majitel s ní má velké plány

Přidat na Seznam.cz

Společnost Webmint s.r.o. koupila v loňském roce doménu Jídlo.cz za 900 tisíc korun, tím se stala nejdražší prodanou doménou roku 2020. Tento prodej se zařadil dle známých žebříčků na 12. místo v celé historii prodejů .CZ domén.

Na žebříčku prodejů domén v Česku vede Dovolena.cz, prodaná za 10 milionů korun v roce 2010. Doména Jidlo.cz svou hodnotou předčila i doménu Obleceni.cz, která se v roce 2008 prodala za 600 tisíc korun. Za posledních deset let neproběhl veřejný prodej české domény za víc než půl milionu korun a to až do loňského roku, kdy se cena domény Jídlo.cz dostala na zmíněných 900 tisíc.

„Nákup domény z oboru gastronomie je v tomto neklidném období zajímavý krok, a to díky očekávanému dalšímu nárůstu internetových prodejů jídel skrze rozvozové firmy a donáškové a výdejové prodeje z restaurací,“ komentuje motivaci nákupu jednatel Webmintu, Tomáš Rohlena. Nový projekt na doméně Jidlo.cz se v oboru gastronomie profiluje jako recenzní a vyhledávací portál srovnatelný s modelem Heureka.cz.

K receptům přibyly rozvozy, restaurace a e-shopy

Příběh portálu Jidlo.cz začal v roce 2015, kdy spol. Webmint s.r.o., postavená bez dotací a úvěrů skupinou českých webových specialistů, vytvořila a začala provozovat portál Receptnajidlo.cz. „Portál s recepty se díky své návštěvnosti 1,5 mil. návštěv/měsíc dostal mezi TOP 10 zájmových webů v ČR a logickým krokem proto bylo posunout projekt na další úroveň,“ doplňuje Tomáš Rohlena.

Konkurenční oborové weby zahrnují buď publicistiku, stravování nebo dovážku. Jsou striktně rozdělené podle svého směřování. Jidlo.cz se profiluje jako komplexní portál nabízející informace, recenze a hodnocení nejlepších služeb z českého internetu, které cílí na chuťové buňky svých uživatelů. Jidlo.cz se tím vymyká zaběhnutým modelům a razí si vlastní cestu ve vodách českého internetu.

Bezplatná registrace pro restaurace

Portál Jidlo.cz se snaží podpořit covidem zasažený gastronomický sektor, a proto nabízí registraci pro restaurace v základní verzi bezplatně. Registrace jim může pomoci vstoupit do povědomí milovníků dobrého jídla z celé České republiky a udržovat s nimi neustálý kontakt.

Zdroj: Redakčně upravená tisková zpráva společnosti Webmint