Business spojený s rozvozem jídla pokračuje v boomu. Konkurence Dáme jídlo roste

Přidat na Seznam.cz

I přes větší proočkovanost populace a otevřené restaurace je návrat klientů do klasických gastroprovozů pomalejší než se čekalo. Navíc se ukazuje, že řada lidí si na dovážku jídla do svých domovů zvykla natolik, že se této možnosti do budoucna jen tak nevzdá, komentuje trendy Jan Siuda, spoluzakladatel cloudové kuchyně MyFoodPlace.

Ta funguje v Praze jako první svého druhu ve střední Evropě, spolupracuje s více než třemi desítkami restauračních značek a měsíčně realizuje desetitisíce objednávek. Navíc letos plánuje stoprocentní růst tržeb na více než 50 milionů korun.

Koncept cloud kitchen, který vznikl a v Česku se objevil krátce před pandemií, se osvědčil a dál roste na vlně trendu rozvozu jídla,“ uvedl Jan Siuda. Kuchyně MyFoodPlace, která je jedinou větší kuchyní tohoto typu v České republice, tento trend potvrzuje. Za posledních 12 měsíců vyrostla o více než 100 procent ve všech klíčových ukazatelích i při udržení kladné EBITDA marže.

Covid nás toho hodně naučil. Museli jsme samozřejmě hodně rychle škálovat naše provozní kapacity, což ukázalo na nedokonalosti v některých procesech. Upravit jsme museli i business model. Z původního pronájmu prostor pro restaurace přecházíme k variantě, kdy veškeré provozní aktivity řídí přímo MyFoodPlace,“ říká Jan Siuda. Cílem jsou podle něj lepší efektivita provozu a vyšší kvalita pro konečného zákazníka.

Skupina proměnila i složení značek, které nyní zahrnuje. „Vybíráme si velice detailně restaurační brandy a koncepty, se kterými bychom chtěli pracovat. Naším cílem je mít v portfoliu skupinu značek a konceptů, které dohromady reprezentují širokou paletu světových kuchyní,“ popisuje další vývoj Jan Siuda. Pro zákazníka tak dané jídlo připraví restaurace, která se na kuchyni určitého státu a provenience specializuje.

MyFoodPlace nyní plánuje do dalšího rozvoje investovat řádově 15 milionů korun. Půjdou zejména na budování sítě poboček a technologické stránky. Cílem je pokrýt celou Prahu a její poptávku do léta příštího roku. Novou oblasti rozvoje se stává digitalizace. „Vnímáme nové výzvy, které pro restauratéry přinesla pandemie a narůstající prodeje přes rozvážkové platformy. Tím, že jsme se od začátku soustředili hlavně na rozvoz, museli jsme být od začátku po IT stránce napřed vůči restauracím,“ uvedl Siuda, jehož IT tým, chce celé řešení jako samostatný produkt pustit na trh. IT řešení podle něj vzniklo přímo v „kuchyni“ a pokrývá komplexní řetězec procesů v oblasti gastronomie a neřeší jen parciální problémy, jak je dnes na trhu běžné.

Zdroj: Redakčně upravená tisková zpráva společnosti MyFoodPlace