Českým drogeriím v červnu zazvoní umíráček! Na trh se vřítí kvalitní německá konkurence a podrazí ceny
Český trh nabízí spotřebitelům poměrně širokou nabídku nejen drogistického zboží. Jednotlivé řetězce nabízejí vedle své vlastní značky také velké množství sortimentu od jiných výrobců.
Na poli drogerií je konkurenční boj nikdy nekončící. Značky se vždy budou snažit vytvořit déle trvalejší kosmetiku, silnější čisticí prostředky a lahodnější parfémy. Konkurence bývá o to surovější, když se na český trh dostane zahraniční prodejna.
Německá prodejna kvalitního drogistického zboží chce ovládnout česko-slovenský trh
V Trenčínském nákupním centru City Park se plánuje otevření první pobočky německého řetězce Müller, který je známý svou prémiovou nabídkou, kvalitním sortimentem a nízkými cenami.
Řetězec má po Evropě zhruba 940 poboček, z čehož lze usoudit, že má se zahraničním managementem poboček dostatek zkušeností. Vedení firmy uvedlo, že je otevření pobočky v Trenčíně jen začátkem jejich expanze v našem okolí. Dle nákupního chování Slováků se má předpokládat jejich růst na český trh.
Na prodejnu v Trenčíně jsou již otevřené pracovní pozice. Zajímavá by pro mnohé nadšence mohla být pozice vedoucí parfumerie. Pracovní odpovědnosti zahrnují vedení týmu a organizaci prodejny.
Rozšíření nového řetězce do Česka by pravděpodobně přineslo konkurenci oblíbeným prodejnám DM a drogerii Teta.
Na český trh míří dále řetězec, který bude konkurovat Čechy velmi oblíbeným obchodům
Německý trh s rozšířením drogistického zboží nekončí. Do Třebíče míří prodejna Woolworth, která plánuje otevřít už v červnu.

Plánovaný prostor pro nový obchod by se měl rozkládat na ploše 1 000 m2. Díky takové rozloze bude moci českému cílovému trhu plně naservírovat svou širokou nabídku různorodého zboží.
Prodejny Woolworth jsou specifické díky vlastním značkám zboží, které jsou zastoupeny až v 90 % celkové nabídky. Aktuální zákazníci této prodejny oceňují nízké ceny a široký sortiment, který obsahuje textil, domácí potřeby a sezónní zboží. Svou nabídkou bude tedy konkurovat podobným prodejnám na českém trhu, jako jsou Kik, Pepco nebo Action.
Řetězec má v plánu v červnu započít svou cestu po českém trhu. První prodejna v Třebíči zdaleka nebude poslední. Do konce roku 2025 má v plánu otevřít alespoň dalších 15 prodejen, a to primárně v Žatci, Opavě, Liberci a Jihlavě. Woolworth chce být známý po celé Evropě díky plánovaným 2 030 – 5 000 prodejnám.
Čechy a Slováky čekají předčasné Vánoce
Pro médium Deník.cz se vyjádřil marketingový expert pan Pavel Řehulka, který popsal pravděpodobné marketingové strategie nově vstupujících obchodních řetězců. Vysvětlil, že pro získání oddaných zákazníků připravují běžně řetězce astronomické slevy a výhodné nabídky, které konkurence nabízí jen ojediněle během roku.

Pan Řehulka také souhlasí s očekávanou oblíbeností nových prodejen. Podpořil výrok prodejny Woolworth, že nabízí kvalitní produkty za nízké ceny. U prodejny Müller se očekává, že bude velkou konkurencí drogistických gigantů DM, Teta a Rossman, jelikož nabídne sortiment, který dosavadní české drogistické řetězce postrádají.
Roland Rissel, mluvčí společnosti Woolworth, uvedl pro časopis Forbes, že aktivně pracují na nájemních smlouvách pro nové prostory svých prodejen. Jelikož se německé prodejny potřebují umístit v komerčních prostorech o velikosti alespoň 800 m2, s expanzí mohou mít potenciálně problémy z důvodu nedostupnosti.
Nákupní centra často mívají takto velké prostory obsazené současnými obchody. Zároveň je obvyklé, že nákupní domy už ve své nabídce mají prodejny s podobným sortimentem. Pro německý Woolworth a Müller může být při expanzi obtížné zajistit si prostory a přesvědčit majitele center o pronájem volných prostor.