Becherovka nestačí! Poláci míří na trh s podivnou novinkou. Chtějí ovládnout český trh
Becherovka je tradiční český bylinný likér, který se na našem území pije přes 200 let. Její noví polští vlastníci ovšem nyní míří na náš trh s podivnou novinkou, se kterou se chtějí rovněž prosadit.
V současné době jsme svědky trendu, který je třeba kvitovat. Spotřeba alkoholu totiž (nejen) u nás klesá, protože mladí lidé jej konzumují méně. V tomto ohledu hraje podstatnou roli zdravější životní styl, ale třeba také image. Danému trendu, který se pochopitelně projevuje i nižší spotřebou lihovin, se každopádně snaží čelit polský vlastník Karlovarské Becherovky. Na český trh totiž přichází Becherovka Vodka. Sice bez velké pompy, nicméně i tak polská skupina Maspex doufá, že prorazí.

Becherovka a trendy v pití alkoholu
Krok polské skupiny Maspex, která Becherovku vlastní od 1. května 2024, se zdá logický. I přes nižší spotřebu lihovin v České republice totiž platí, že Češi stále rádi pijí rum, gin a právě vodku. Tyto tři druhy alkoholu jsou přitom oblíbené i díky popularitě míchaných nápojů u mladších konzumentů. Jako jejich základ totiž čeští návštěvníci hospod a barů preferují právě rum, gin a vodku. Ještě před nákupem přitom Poláci deklarovali, že růst chtějí skrze nové příchutě a mladší konzumenty.
Podle dostupných dat trh s tvrdým alkoholem v Česku dlouhodobě klesá. V roce 2002 se u nás konzumovalo 8,4 litru daných nápojů na osobu, zatímco v roce 2022 už šlo „pouze“ o 6,8 litru. Tradiční nápoj, který existuje už od roku 1807, se sice stále pije, přesto bylo podle polských vlastníků vhodné „poslat“ na trh novinku. Prodej bylinných likérů totiž obecně klesá, byť mírně. Becherovka Vodka se přitom neobjevila pouze v Česku, ale zamířila rovněž na pulty slovenských obchodů.
„Důvodem je ambice tradiční silné české značky růst a rozšířit své pole působnosti nad rámec výroby tradičních a velmi úspěšných likérů,“ uvedla pro Seznam Zprávy Wioleta Czaja, ředitelka Maspex Group pro Česko a Slovensko.
Becherovka Vodka přichází potichu
Vodka patří k tradičně oblíbeným nápojům ve střední a východní Evropě. Po rumu je ostatně druhou nejprodávanější lihovinou na českém trhu. Populární je přitom nejen v čisté formě, ale dlouhodobě oblíbené jsou i ochucené varianty. To reflektuje i Maspex Group. K dostání je totiž nejen čistá Becherovka Vodka, ale také brusinková a grapefruitová příchuť. V současné době už je nabízejí některé internetové a kamenné obchody. Můžete k nim tedy rovněž přičichnout a ochutnat je.
Zajímavé je, že Becherovka Vodka vstupuje na český a slovenský trh bez velké pompy. Absentuje totiž jakákoli reklamní a mediální kampaň. Vlastník se tedy ani nesnaží skrze influencery ovládnout sociální sítě. Maspex Group přesto doufá, že uspěje. Každopádně se sluší doplnit, že se neodklání od tradiční receptury, neboť likéry s názvem Original budou mít jejich milovníci stále k dispozici. Uvidíme ovšem, jak si povede vodka. To samozřejmě ukáže až čas.

Poláci možná učinili správný krok
Podle výzkumu agentur Nielsen a ResSOLUTION Group mezi uživateli internetu pije alkohol alespoň jednou týdně 7 z 10 Čechů. Obecně přitom platí, že nejvíce alkoholických nápojů v celosvětovém měřítku vypijí Evropané, což uvádí Světová zdravotnická organizace (WHO). Česko je přitom po Gruzii a Rumunsku třetí zemí Evropy s nejvyšší konzumací čistého alkoholu na osobu. Z této skutečnosti a z výše uvedeného faktu, že obliba vodky u nás neklesá, se zdá, že krok Poláků není tak úplně od věci.
Mohlo by vás zajímat: Světová zdravotnická organizace rovněž uvádí, že denně zemře v Evropě vlivem konzumace alkoholu 2 200 lidí. Nejedná se tedy o úplně nejbezpečnější koníček.
Zdroje: Seznam Zprávy, Res Solution, Tvoříme Evropu, Deník, Wikipedia, Seznam Zprávy