Dopad na byznys: Mladí lidé sledují televizi sedmkrát méně než starší lidé. To ukazuje nový výzkum
Britský regulátor médií a telekomunikací vypracoval zprávu, která se snaží zjistit sledovanost televize a streamovacích služeb. Ukazuje se, že dnešní teenageři se na rozdíl od svých prarodičů a rodičů na televizní kanály dívají neradi.
Britský regulační orgán Ofcom zveřejnil zprávu se zajímavými údaji o tom, jak různé věkové skupiny konzumují videoobsah. Ukazuje se, že dnešní mladí lidé ve věku 15-24 let sledují televizi v průměru 53 minut denně, což je o dvě třetiny méně než před deseti lety. Je třeba poznamenat, že se jedná o průměrné výsledky, takže existují lidé, kteří sledují televizi mnohem déle, ale také ti, kteří ji nesledují vůbec.
Na druhou stranu je televize mezi staršími lidmi stále velmi oblíbená. Osoby starší 65 let stráví denně více než 5 hodin a 50 minut.
Následující graf navíc ukazuje, o jaký typ obsahu mají jednotlivé věkové skupiny zájem. Fialovou barvou jsou označeny televizní kanály, zelenou streamování, červenou předplatné daných televizních kanálů a červenou YouTube. Stojí za zmínku, že televizní kanály jsou stále populární mezi nejmladšími diváky (13+).
Zároveň roste význam předplacených služeb. Přibližně. 20 % domácností si předplácí až tři předplatné najednou, i když v poslední době tento počet klesl, což zřejmě souvisí s rostoucími životními náklady ve Spojeném království. Naprostá většina z nich – 73 % dotázaných, však vyjádřila přání obnovit své předplatné později.
Zdroj: OFCOM