Akcie Crocs lákají investory. Díky pandemii a vstupu na asijský trh mají potenciál růstu až 40 %
Nebývalého zájmu investorů se dostává v posledních týdnech i měsících jednomu z hlavních globálních výrobců obuvi pro volný čas Crocs. Podle investiční platformy Freedom Finance za to vděčí především přechodu na ekologickou výrobu, expanzi na asijský trh, ale i změně preferencí zákazníků v důsledku pandemie.
Tržby společnosti Crocs od začátku roku dosáhly 1,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 79 %. „Máme hned několik důvodů, proč očekáváme výrazný nárůst hodnoty akcií firmy Crocs, její akcie jsou výrazně podhodnoceny, což se zanedlouho ukáže,“ řekl Maxim Manturov, hlavní analytik investiční platformy Freedom Finance Europe. O jaké důvody jde?
Rostoucí prodeje během pandemie
Mnoho firem z oděvního průmyslu postihla pandemie vyloženě negativně, společnost Crocs z ní naopak těží. Zákazníci během lockdownu a dlouhotrvající práce z domu výrazně častěji nakupují oblečení a obuv na doma. Crocs navíc těží z přesunu velké části obchodů do e-commerce, neboť nakupované boty není potřeba zkoušet.
Agresivní marketing a sázka na udržitelnost
Během pandemie realizoval Crocs masivní marketingovou kampaň. Společnost mimo jiné rozdala přes 910 000 párů obuvi zdravotníkům a dalším profesím, zapojeným do boje proti pandemii. Značka posiluje také komunikací s mileniály a generací Z. Navázala tak spolupráci s řadou influencerů (Justin Bieber, Diplo nebo Post Malone) na sítích Instagram či TikTok.
Letos v září pak oznámila firma uvedení obuvi z inovativního materiálu s výrazně nižšími emisemi oxidu uhličitého. Chce tak dostát svému závazku stát se do roku 2030 uhlíkově neutrální. To vše přispívá k narůstání hodnoty značky Crocs.
Expanze na asijské trhy
Crocs spatřil v asijském trhu velký byznysový potenciál. Maximální růst prodejů se tak snaží zajistit expanzí právě do tohoto regionu. Navazuje partnerství na klíčových trzích, zvyšuje objemy dodávek a spojuje se s lokálními influencery. Asie představuje letos zatím sice jen 19 % z celkového objemu prodejů Crocs. V daném období ale zaznamenala společnost 31 % nárůst prodejů. Za stávajícího tempa růstu se bude podíl z asijského trhu zásadně navyšovat.
Finanční kondice a ocenění firmy
Od začátku letošního roku dosáhly tržby společnosti Crocs 1,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 79 %. Největší nárůst tržeb o 113 % zaznamenala Severní a Jižní Amerika, o 31 % vzrostly tržby v Asii a Tichomoří a o 55 % v Evropě, na Středním východě a v Africe (EMEA). Za první pololetí roku 2021 vzrostl online prodej meziročně o 41 % a na celkových tržbách se podílel 34,7 %.
To jsou jistě důvody proč bychom mohli nákup akcií této společnosti zvažovat.
Zdroj: Redakčně upravená tisková zpráva společnosti Freedom Finance