V loňském roce Google zablokoval téměř 4 miliardy reklam

Přidat na Seznam.cz

Google zveřejňuje údaje o porušení reklamních zásad jako součást zprávy o bezpečnosti reklam. Jedno konkrétní téma vyvolalo v loňském roce senzaci.

Google zveřejnil novou zprávu o bezpečnosti reklam, která každoročně shrnuje porušení reklamních pokynů společnosti Google. Cílem společnosti Google je omezit šíření špatných reklam a nevhodného nebo škodlivého obsahu online, protože jistě dobře chápete, že zajišťování kvality pomáhá reklamám získat větší přijetí ze strany příjemců i inzerentů. V každém případě se hodně mění, pokud jde o reklamu Google – jedná se o odklon od individualizované reklamy.

Celkově bylo v loňském roce zablokováno nebo odstraněno 3,1 miliardy reklam kvůli porušení pokynů a 6,4 miliardy reklam bylo podle Google omezeno. Nakonec bylo odstraněno 1,3 miliardy stránek vydavatelů a reklamy byly zcela zastaveny na více než 1,6 milionech stránek vydavatelů se závažným porušením.

Google aktualizoval a doplnil více než 40 pokynů pro inzerenty a vydavatele, konkrétně zablokoval více než 99 milionů reklam souvisejících s Covid-19. V loňském roce to bylo zvláštní téma, které přitahovalo pozornost v rozporu s pokyny. Celkově bylo z důvodu porušení zásad deaktivováno více než 1,7 milionu reklamních účtů.

Jak vysvětluje Scott Spencer, viceprezident pro soukromí a bezpečnost reklam, zpráva o bezpečnosti reklam bude letos zveřejněna již podesáté – a Google zdůrazňuje, že letos sdílejí více dat než kdykoli předtím: „Letos poskytujeme informace o omezení reklamy poprvé – je to klíčová součást naší celkové strategie. Omezení reklam nám umožňuje přizpůsobit náš přístup na základě geografických podmínek, místních zákonů a našich certifikačních programů.“ Schválené reklamy (například od online lékáren nebo provozovatelů hazardních her) by se zobrazovaly pouze tam, kde jsou vhodné, regulované a legální.

Google v současné době ověřuje inzerenty ve více než 20 zemích a  zveřejňuje jméno a umístění příslušného inzerenta. Uživatelé by tak měli možnost zjistit, kdo stojí za konkrétní reklamou.