Reklama a spolupráce:   Reklamní články   SEO články   Zpětné odkazy   Bannerová reklama  

ByznysDeník
České a světové byznys zpravodajství
  • Nejnovější články
  • Z domova
  • Ze světa
Google logo

V reklamě dominuje Google, Amazon a Facebook. Ostatní ztrácejí

Přidat na Seznam.cz

reklama

Tři digitální giganti již shromažďují více než polovinu všech amerických reklamních rozpočtů. Ostatní společnosti rychle ztrácejí.

Ačkoli se pandemie promítla do poklesu spotřeby, a tedy do snížení marketingových rozpočtů, digitální giganti v této situaci generují další zisky. Podle předběžné analýzy reklamní agentury GroupM, kterou zveřejnila, tři technologičtí giganti Google, Facebook a Amazon poprvé v loňském roce shromáždily většinu veškerých reklamních výdajů v USA.

Ačkoli se trh zmenšil o několik procent na 232 miliard dolarů, giganti to nepocítili. Největší část trhu samozřejmě směřovala na Google – 67,2 miliardy dolarů oproti 61,9 miliard dolarů rok předtím. Facebook zvýšil své výnosy z 29,6 miliard dolarů na 35,2 miliardy dolarů a Amazon z 9,9 miliardy dolarů na 14,6 miliardy dolarů.

Jak je tohle možné? Vysvětlení je jednoduché: když byly zrušeny sportovní události a jejich vysílání, společnosti přesunuly prostředky na digitální reklamu. Koncern jako například Mondelez International (značky Milka, Oreo a San), převedl peníze přidělené na televizní reklamy během basketbalu nebo letních olympijských her na digitální platformy.

Velká část z toho šla na Google, který inzerentům nabídl údaje o tom, co hledají milovníci občerstvení. A značka Athleisure více než ztrojnásobila své výdaje na Facebooku, když viděla příležitost prodat tepláky lidem, kteří uvízli doma. Výrobce kancelářského nábytku Steelcase vytvořil celý plán, jak zvýšit přímý prodej zaměstnancům a agresivně inzeroval na Amazon.com.

Za tímto trendem stojí pandemické zvyklosti, jako je více času u počítače, více elektronického obchodování, skok v zakládání nových podniků a neustálé zlepšování schopnosti technologických gigantů zlepšovat návratnost investic. Nárůst nákupů inzerce  na platformách Google, Facebook a Amazon zvyšuje jejich již tak rozsáhlá uživatelská data , což je činí ještě atraktivnějšími pro inzerenty, kteří chtějí přesně zaměřit své sdělení.

Diskuze Vstoupit do diskuze


Sébastien Chiron

Renault sníží podíl v Nissanu ze 43 % na 15 %

Markus Spiske

Správce národní domény CZ.NIC bude spolupracovat na Evropské digitální identitě

N509FZ

Čínská společnost Baidu připravuje konkurenta umělé inteligence ChatGPT

yasin hm

Nová technologie má snížit emise oxidu uhličitého v ocelářském průmyslu

zdroj

Philips propustí více zaměstnanců, než se plánovalo

Bram Van Oost

Střet mezi Fordem a Teslou. Cenová válka mezi elektromobily je nadohled

zdroj

Podnikatelé by se s firmou měli naučit pracovat tak, jako by jich vlastnili pět – rozhovor s Jiřím Jemelkou

zdroj

Norsko objevilo pod mořským dnem velké množství vzácných surovin

Ben White

Domácnosti omezují výdaje. Rodinám mizí rychle peníze



  • Kai Wenzel / unsplash.com: Unsplash.com
Foto:

Čtěte také

  • Sébastien ChironRenault sníží podíl v Nissanu ze 43 % na 15 %
  • Markus SpiskeSprávce národní domény CZ.NIC bude spolupracovat na Evropské digitální identitě
  • N509FZČínská společnost Baidu připravuje konkurenta umělé inteligence ChatGPT
  • yasin hmNová technologie má snížit emise oxidu uhličitého v ocelářském průmyslu
  • zdrojPhilips propustí více zaměstnanců, než se plánovalo




ByznysDeník
  • Reklamní články
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© ByznysDeník 2023