Polská dálniční síť se od roku 2009 rozrostla čtyřnásobně. Jsou ukázkou tamního hospodářského vzestupu
Dálnice v Polsku jsou ukázkou tamního hospodářského vzestupu. Ačkoliv v roce 2009 bylo v Polsku jen 993 kilometrů dálnic, v roce 2023 je tato síť už čtyřnásobně velká. Do velké míry za to mohou evropské dotace, které se Polákům daří úspěšně čerpat, píše server E15.
K většímu nárůstu investic do silniční infrastruktury se polské vlády odhodlaly hlavně díky fotbalovému mistrovství Evropy v roce 2012. Ještě v roce 2004 investovalo Polsko do dálnic asi jednu miliardu euro ročně, rok před konáním tohoto mistrovství se ale tempo zvýšilo na více než osm miliard euro.
Za posledních deset let tak Poláci postavili skoro 2 800 kilometrů nových dálnic. V Česku je to pro srovnání jen 142 kilometrů. Ročně tam otevírají asi 280 kilometrů nových dálnic za rok, kdežto v Česku je to v průměru jen 20.
Do budoucna se podle serveru iDNES.cz chce Polsko zaměřit i na vlaky. Plánuje jejich zrychlení i rozšíření až o 354 kilometrů.
[seznam-ads id="17618"] [seznam-ads id="17616"] [seznam-ads id="17676"] [seznam-ads id="17675"]