Auta v EU se začínají opět prodávat – po poklesu na začátku roku se začínají prodeje zvedat
V prvním čvrtletí tohoto roku se prodeji aut v EU moc nedařilo. To se ovšem dle německého deníku Tagesschau evidentně změnilo. Již v dubnu byly výsledky prodeje automobilů v Evropě výrazně vyšší.
Dle výsledků je vidět, že nejvíce se poptávaly automobily na benzín a hybridní typy vozidel. Velice dobře se daří prodejům ve Španělsku i v Německu. Dobře se dařilo také Francii nebo Itálii. Jak prohlásilo průmyslové sdružení ACEA, tak se zvýšil prodej automobilů o 13,7 % na pěkných 914 000 kusů. Od ledna tohoto roku bylo celkově prodáno 3,7 milionu vozů, a to je o 6,6 procent víc než bylo před rokem.
Pořád se lépe prodávají benzínové vozy než elektromobily
Elektromobilům se však stále moc nedaří. Pořád se jich prodává méně, než benzínových vozů. Benzínové a hybridní vozy totiž tvoří v dubnu 2/3 všech nových vozů a zbytek jsou elektromobily. Jak uvedl expert na mobilitu Constantn M. Gall z poradenské společnosti EY, tak situace je velice znepokojující. Protože plánovaně se mělo prodat více elektromobilů než vozů se spalovacími motory.
Uvalená cla na čínské elektromobily a reakce Číny
Jak jsme již informovaly, tak USA uvalila cla na čínské elektromobily. Odpověď Číny je však dost zdrženlivá. Dosud Čína totiž nereagovala protiopařením. Jen čínské ministerstvo obchodu o víkendu navrhlo antidumpingové šetření proti některým chemickým výrobkům z USA, EU, Japonska a Tchaj-wanu.
Čína by však mohla reagovat svými vlastními cly. Proto by podle Čínské obchodní komory v EU mohla Čína zavést cla až do výše 25 % na sedany a SUV s motory o objemu větším než 2.5 litru. Dle celních údajů z Číny by se to mohlo týkat cca 250 000 vozidel, což je přibližně jedna třetina všech vozů, které se dovážejí do Číny. V současné době by se tyto cla mohly dotknout především Mercedesu třídy S, BMW řady 7, řady BMW M a Mercedesu AMG. A to není úplně dobrá zpráva pro Německo.
Zdroj: Tagesschau