Slevové šílenství v Česku: Black Friday dostal z českých zákazníků více než 7 miliard korun

Přidat na Seznam.cz

Pokud jde o předvánoční nákupy, tak Čechy nic nezastaví. A krize už vůbec ne. Při Black Friday slevách utratili více než sedm miliard korun, což je dokonce o trochu více, než minulý rok, uvedl server Hospodářské noviny.

Nejvíce se prodávaly produkty z kategorií, jako jsou oblečení, elektronika, parfémy a hračky. Zákazníky zajímala kromě ceny také energetická náročnost koupeného zboží, hlavně u domácích spotřebičů a elektroniky.

Slevy v online prostředí kontroluje a analyzuje web Hlídač shopů. Většina e-shopů následovala velké společnosti jako jsou CZC či Alza. Všechny internetové obchody se musely podřídit novým pravidlům, která určují, že obchody musí uvádět slevu z nejnižší ceny za posledních 30 dní.

To v praxi znamená, že e-shopy už nemůžou čarovat se slevami a klamat tak zákazníky. Slevy tedy vypadaly, že jsou zhruba o polovinu menší, než klamavé slevy z minulého roku.

Zdroje: Hospodářské noviny, Hlídač shopů