Slevomat rostl i navzdory nepříznivé ekonomické situaci. V roce 2023 utržil rekordní 3,4 miliardy korun. Nejlepší výsledek od vzniku

Přidat na Seznam.cz

Tržby portálu na zážitky Slevomat.cz v loňském roce dosáhly 3,4 miliardy korun a meziročně vzrostly skoro o pětinu. Největší zájem byl o cestování, dlouhodobě oblíbenými mezi Čechy zůstávají i masáže nebo degustační menu.

„Úspěch připisujeme rozsáhlým investicím do brandové komunikace i kvalitní nabídce od mnoha partnerů,“ říká CEO Slevomatu Ladislav Veselý. Společnost utržila v roce 2O23 přes 3,4 miliardy korun, což je nejlepší výsledek od jejího založení. Meziroční nárůst tržeb činil 18,3 %, hrubý zisk pak vzrostl o 17 % na 701 milionů korun. EBITDA, tedy zisk před úroky, odpisy a daněmi, dosáhla milníku 214 milionů korun.

Největší poptávka byla po cestování, které tvořilo více jak 60 % prodaných voucherů. Nejžádanějším zahraničním destinacím stejně jako v předchozím roce kralovalo Polsko a Pobaltí, které se v posledních letech mezi Čechy těší velké oblibě. „Tyto dvě destinace překonaly i stálice jako Chorvatsko, Rakousko či Slovensko. Právě Polsko bude také jednou z nejatraktivnějších destinací v roce 2024,” prozrazuje Veselý. Dlouhodobě vyhledávanými zážitky jsou wellness pobyty nebo vícechodová degustační menu, z volnočasových aktivit pak stále vedou masáže. Vyšší zájem byl podle Slevomatu i o aktivity pro mladé svobodné lidi a rodiny s dětmi, například únikové hry a zábavné parky.

V reakci na rekordní míru inflace byly ve spotřebním chování Čechů loni vidět určité změny. Místo delších zahraničních dovolených lidé stále častěji volí lokální nabídky a krátkodobé pobyty. „Po pandemii začali Češi dlouhé dovolené plánovat více dopředu. Naopak pro prodloužené víkendy se lidé rozhodují i spontánně,” dodává Veselý.

Zdroj: Redakčně upravená tisková zpráva