Skupina AURES Holdings (AAA auto) dosáhla rekordních prodejů i přes krizi
Síť autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, provozovaná společností AURES Holdings, v loňském jubilejním třicátém roce na trhu dosáhla nejlepšího prodejního výsledku ve své historii a celkově prodala 89 100 vozů. A to i přes přetrvávající problémy ve výrobě nových automobilů, válku na Ukrajině, rostoucí inflaci a nedostatek ojetých aut.
Skupina vloni překonala hranici 2,8 milionu zákazníků, které celkově obsloužila od roku 1992.
Celkový výsledek 89 100 prodaných vozů ve čtyřech zemích považuji vzhledem k náročným okolnostem na trhu za velmi dobrý,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings.
Nejprodávanější značkou v české síti autocenter AAA AUTO je z 27 % tradičně Škoda, která ale v průběhu posledních let mírně ztrácí na oblibě. Přesto si své prvenství drží s velkým náskokem. „To, že za posledních deset let poměr Škodovek na celkové prodeje klesl z třiceti tří na necelých dvacet sedm procent, patří k přirozenému vývoji trhu. Na druhou stranu významně posílily vozy Volkswagen, kterých prodáváme na dvanáct procent, a také cenově dostupnější asijské značky. Nicméně pro Čechy zůstane Škodovka vždy srdcovkou a v naší síti nejprodávanější značkou,“ doplnila Topolová. Není pak překvapením, že první místa mezi modely obsadily právě Škodovky. První je Octavia (9,2 %), druhá Fabia (6,6 %) a snad vůbec poprvé v celé více než třicetileté historii skupiny AURES Holdings patří Škodovce i třetí místo, a to s luxusním modelem Superb (3,3 %). Velký zájem je dodnes i o model Rapid, který se ale již druhým rokem nevyrábí a byl nahrazen ne až tak úspěšným modelem Scala. Na Slovensku si prvenství mezi modely drží také Škody Octavia a Fabia, v Polsku naopak vede Opel s modely Astra a Insignia.
Zatímco v roce 2021 se vůbec poprvé nejvíce prodávaly kombíky, v roce 2022 se na první místo opět vrátily hatchbacky. „Zatímco v pandemii lidé vyhledávaly prostorné vozy, s příchodem války na Ukrajině a zdražení paliv naopak museli řešit, jak ušetřit. I proto si část zákazníků začala pořizovat druhé i třetí auto do rodiny, a to malé a úsporné na provoz. Často šlo o starší vozy s nižšími pořizovacími náklady, které se při nárůstu cen energií vyplatí i přes růst cen dalších služeb, jako je pojištění nebo třeba nákup na úvěr. V naší síti autocenter se zájem o nákup vozů na splátky zvýšil napříč všemi zeměmi. Nejvíce pak na Slovensku, kde tvoří 41 % prodejů. To je nejvíce za několik let,“ upozornila Topolová. Nejvýznamněji roste zájem hlavně o SUV, která tvoří již 24 % celkové poptávky. Hatchbacky mají podíl 27 %, kombíky 26 %. Podobná situace je i na Slovensku, kde jsou první s velkou převahou hatchbacky (31 %), druhé kombi (25 %) a třetí SUV (23 %). Výrazněji mají našlápnuto SUV v Polsku, kde jsou tyto vozy již druhé
s 22 %. První příčku drží neochvějně hatchbacky s 36 % a na třetím jsou se 17 % vozy kombi.
Zdroj: AURES Holding