O podporu a pomoc se vstupem na zahraniční trhy mají české startupy zájem
Do první výzvy programu Internacionalizace, podporujícího vstup českých startupů na zahraniční trhy se podle Business Info přihlásilo 74 zájemců.
Firmy žádají o vstup na zahraniční trhy
První výzva programu Internacionalizace, který v červnu spustila agentura CzechInvest, přilákala zájem českých startupů. Celkem 74 firem podalo žádost o podporu a pomoc se vstupem na zahraniční trhy v celkové hodnotě 178 milionů korun. Většina žádostí pochází z oblasti umělé inteligence, bezpečnosti a zdraví. To potvrzuje rostoucí význam těchto odvětví v Česku.
„Jsme potěšeni, že je o akcelerační program mezi českými startupy zájem. Představuje pro ně nejen cestu k mezinárodní expanzi, ale pomůže jim také při získávání důležité zpětné vazby na mezinárodním trhu, s přístupem k zahraničnímu kapitálu a propojením s globálními odborníky,“ říká Jan Michal, generální ředitel agentury CzechInvest.
Mezi preferovanými destinacemi je Německo i USA
Mezi preferovanými destinacemi pro expanzi dominují Německo, Spojené státy americké nebo další evropské státy jako Polsko, Francie či Velká Británie. Tyto trhy představují příležitosti pro české firmy, které se chtějí prosadit na globální úrovni a získat přístup k novým zákazníkům a investicím. Zájem je ale například i o exotičtější destinace jako Saudská Arábie, Jižní Afrika, Austrálie, Japonsko, Čína či Brazílie.
V rámci nového programu agentury CzechInvest je možné podpořit až třemi miliony korun obchodní a investiční strategie startupů na zahraničních trzích, inovovat jejich produkty a služby na základě mezinárodního know-how, připravit je na zahraniční expanzi nebo přenést zkušenosti z konkurenčního globálního prostředí. Cílem programu je podpořit nejméně 100 českých technologických startupů do konce roku 2025.
Probíhá hodnocení žádostí
„V současnosti probíhá hodnocení žádostí, které se do programu přihlásily v prvním běhu, a věříme, že všechny žádosti obsloužíme do konce září a v průběhu podzimu budeme schopni vybrané společnosti také zasmluvnit,“ vysvětluje Petr Kopeček, ředitel Odboru akcelerace startupů, který má akcelerační program v agentuře na starost, a dodává: „Druhou výzvu programu plánujeme spustit ještě letos na podzim.“
Účastníci programu mají možnost navštívit prestižní zahraniční technologické konference, získat důležitou zpětnou vazbu na své produkty a zapojovat se do mezinárodních akceleračních programů. Důležitým cílem je také otevírání obchodních příležitostí na nových trzích, inovace produktů a služeb na základě mezinárodního know-how a přenos zkušeností z konkurenčního globálního prostředí.
Program Internacionalizace je realizován v rámci Národního plánu obnovy, komponenty 1.4 – Digitální ekonomika a společnosti, inovativní startupy a nové technologie, financovaného z EU Nástroje pro oživení a odolnost.
Zdroj: Business Info