Košík rozšiřuje působnost, míří do malých měst a obcí

Přidat na Seznam.cz

Internetový obchod s potravinami Košík rozšiřuje působení v České republice. Nově bude dovážet do několika desítek malých měst i obcí. I do dalších částí Česka chce přinést stejné služby jako jsou třeba v hlavním městě. Košík má také výhodnou dopravu, která je navíc pro seniory, hendikepované a rodiče malých dětí zadarmo. Cílem je oslovit další zákazníky po celé České republice a naučit je objednávat potraviny až domů. 

Celkové pokrytí internetového obchodu s potravinami Košík.cz se v prvním čtvrtletí zvýšilo skokově. Nově vstupuje do desítek okresních měst a jejich okolí, poprvé spouští své služby na Karlovarsku. Kromě samotných Karlových Varů se Košík vypraví třeba do Chebu, Sokolova a desítek okolních obcí, informuje portál Edizone.

V oblastech, kam již Košík nákupy rozvážel, se navíc zvýšila velikost pokrývané oblasti v průměru na dvojnásobek. Na Košíku si díky tomu nákup pro domácnost nově může objednat šest milionů Čechů.

Košík oznamuje, že pro něj začíná zcela nová etapa. Zaměří se i na domácnosti, které mají s on-line supermarkety zatím velice malou zkušenost, ale mohly by již brzy objednávat potraviny až domů pravidelně. Chce je přesvědčit širokým sortimentem a cenami potravin, které denně hlídá, rychlostí a dále výhodnou dopravou s doručením prvního nákupu bezplatně.

Pokrytí venkova

Jedním z cílů expanze je zastavit klesající dostupnost lokálních prodejen. Na nich jsou závislí především obyvatelé, pro které je složité jezdit pro nákupy autem. Tedy například matky na mateřské nebo rodiče s malými dětmi, senioři anebo hendikepovaní. Zejména poslední dvě jmenované skupiny jsou bez místní samoobsluhy nebo supermarketu často odkázáni na pomoc zvenčí.

Přestože pokrytí supermarkety je v Česku na vysoké úrovni, pořád hovoříme o dobré dostupnosti jen v případě, kdy máte možnost jezdit autem. Na běžné vsi, ale často i v okrajových čtvrtích měst a městeček se situace naopak dlouhodobě zhoršuje,“ uvádí CEO Ivan Utěšil. „Je potřeba si uvědomit, že více než pětina domácností je odkázána na nákupy v lokalitě. My jsme připraveni to zásadním způsobem změnit a nabídnout pomocnou ruku,“ vysvětluje.

Rodičům malých dětí, seniorům a držitelům průkazů ZTP chce Košík vozit v konkrétní časy i malé nákupy od 600 korun zcela zdarma. Navíc jim přinese ještě další výhody, například zvýhodněné ceny plen nebo dětské výživy a až pětiprocentní cashback z každého nákupu. Pro seniory je zase možnost nakupovat základní potraviny, jejichž cenu Košík dotuje.

Zdroj: Edizone