Značka Hugo Boss se stěhuje zpět do Evropy
Společnost Hugo Boss hodlá přiblížit výrobu ke svým klíčovým trhům, ale tento krok není zcela na základě vlastní iniciativy, jak píše deník Merkur.
Zatímco mnoho německých firem usiluje o expanzi mimo Evropu, Hugo Boss se vydává opačným směrem. Daniel Grieder, generální ředitel této módní značky, oznámil plány na přesunutí výroby z Asie do Evropy. „Naše nová strategie je, aby se zboží prodávané v Americe vyrábělo v Americe, a to prodávané v Evropě zase v Evropě. Přeprava zboží mezi kontinenty je již zastaralá,“ uvedl dle dostupných informací. Tento přístup schválil také kvůli geopolitickému napětí.
Důležité je snížit závislost na dodavatelských řetězcích
Grieder taktéž uvedl, že cílem společnosti je omezit závislost v oblasti výroby a nákupu. „Naším záměrem je snížit závislost na dodavatelských řetězcích – i když by bylo jednodušší a levnější vyrábět jen v Asii,“ také prohlásil. Přestože Hugo Boss má výrobní závody v Turecku, Itálii a Německu, neplánuje budovat nové vlastní továrny. Místo toho se bude expanze produkce v Evropě a Americe realizovat převážně prostřednictvím spolupráce s dodavateli, jak vysvětlil.
Kromě přesunu výroby zvažuje Hugo Boss také možnost akvizice dalších značek. „Mohlo by to být cokoli v našem finančním dosahu: oděvy, obuv, doplňky,“ uvedl Grieder. Společnost také přemýšlí o vytváření nových značek, případně ve spolupráci se známými osobnostmi. „Nové značky mohou vznikat i interně na základě spolupráce. Například máme budoucí plány s Davidem Beckhamem. Proč by z takové spolupráce nemohla vzniknout nová značka?“ řekl Grieder. Beckham, který se po skončení fotbalové kariéry úspěšně věnuje podnikání a dokonce založil vlastní fotbalový klub Inter Miami v americké MLS, představuje pro Hugo Boss potenciálního partnera.
Zdroj: Merkur