Zakladatel značky Diesel Jeans chce konkurovat francouzským konglomerátům

Přidat na Seznam.cz

Zakladatel společnosti Diesel jménem Renzo Rosso řekl listu Financial Times, že si představuje své italské impérium luxusní módy jako impérium, které bude po vzoru společností Kering, LVMH a dalších velkých a známých firem v této oblasti konkurovat.

Rosso, předseda holdingu Only The Brave, založil značku Diesel v roce 1978, když mu bylo 23 let, a dnes zaměstnává více než 6 000 pracovníků v sedmi módních značkách po celém světě.

„Itálie nemá domácí luxusní konglomerát, jako jsou ty francouzské,“ řekl pro FT. „Mým plánem je jeden takový vytvořit.“ To zahrnuje vstup na burzu a plánuje najmout bankéře, kteří mu budou radit, uvedla zpráva.

„Naše [tržní kapitalizace] se samozřejmě bude lišit od velkých francouzských skupin, ale mou ambicí je ukázat, že italské značky se mohou spojit a vzájemně posílit,“ řekl Rosso. „Není to snadné, ale hledáme značky, které mohou posílit naši luxusní pozici. Ukážeme světu, že i Itálie může mít svůj vlastní luxusní konglomerát.“

Evropská unie v březnu zakázala vývoz zboží v hodnotě vyšší než 300 eur do Ruska, čímž omezila prodej luxusní módy v tomto regionu, ale podle italské národní módní komory je Rusko pro italské luxusní značky teprve 14. největším světovým obchodním partnerem – loni se tam vyvezlo luxusní zboží v hodnotě 1,4 miliardy eur, uvádí web CNAluxury.

Rusko a Ukrajina se na ročních tržbách společnosti OTB podílejí přibližně 2 %. Japonsko mezitím tvoří přibližně 25 % celkových tržeb společnosti OTB. Společnost loni otevřela prodejnu v Jižní Koreji a přibližně třetinu svých investic v příštích třech letech zaměří na expanzi do Číny, kde chce do roku 2024 zdvojnásobit dnešních 80 prodejen a 1 000 zaměstnanců.

Zdroj: Financial Times, CNAluxury