Výroba automobilů v Německu má jednu zásadní brzdu
Nedostatek procesorů brzdí nejen výrobu automobilů v Německu, ale i jejich prodej. Přední odborník na tento sektor Ferdinand Dudenhöfferem v nejnovější studii duisburského institutu CAR uvádí, že bez těchto omezení by sektor mohl bez problémů prodat 3,2 milionu nových vozů.
Nedostatek procesorů brzdí nejen výrobu automobilů v Německu, ale i jejich prodej. Přední odborník na tento sektor Ferdinand Dudenhöfferem v nejnovější studii duisburského institutu CAR uvádí, že bez těchto omezení by sektor mohl bez problémů prodat 3,2 milionu nových vozů.
Jako důvod uvádí vysokou poptávku po loňských omezeních a dobrou náladu spotřebitelů. V důsledku chybějících mikroprocesorů se však letos prodají v Německu zhruba jen tři miliony nových aut, což je jen o něco více než 2,9 milionu v pandemickém roce 2020.
Nových vozidel je v současnosti podstatně méně k dispozici než obvykle. To má vliv na různé typy prodejních nabídek, které se tak staly v podstatě zbytečnými. Zatímco internetové slevy pro dostupné modely mírně stouply, počet registrací samotných prodejců a výrobců podstatně klesl. Ti si zaevidovali 24% celkového počtu nových vozidel, což odpovídá normálnímu počtu předváděcích a služebních aut. Zastavil se i nedávný rozmach nového typu cenových slev, tzv. předplatného, při kterém zákazník za měsíční poplatek získá a používá požadované vozidlo. Jde o určitou formu operativního leasingu.