Snapchat jde do války s TikTokem

Přidat na Seznam.cz

Americký Snapchat se rozhodl tvrdě bojovat s TikTokem a spouští platformu Spotlight. Očekává se, že uživatelé zveřejní krátké a zábavné videoklipy a společnost bude do konce roku utrácet milion dolarů denně za tvůrce nejpopulárnějšího obsahu.

Spotlight je navržen tak, aby byl nedílnou součástí Snapchatu a pomohl přilákat do aplikace více uživatelů. Stal by se konkurentem TikToku. Spotlight má být místem, kde budou všechny populární a virální  snímky.

Nová funkce bude pomocí algoritmu doporučovat nejzajímavější příspěvky k zobrazení na základě zájmů uživatelů.  Chcete-li získat Spotlight, budete muset nahrát své video na platformu. Kolik film tvůrcům vydělá, bude záviset na komplikovaném algoritmu, který bude zahrnovat v úvahu počet zobrazení.

Snapchat však nezveřejnil, na kolik lidí bude milion dolarů rozděleno, ani jaké mohou být maximální individuální výdělky. Uživatelé musí být ve věku 16 let nebo starší, aby se mohli účastnit Spotlightu a dodržovat řadu pravidel, včetně autorských práv, sponzorství, drog a alkoholu. Platforma také zamýšlí moderovat obsah a zabránit vám v publikování všeho, co není v souladu s předpisy. Je to také zavést bezpečnostní opatření, aby se zabránilo podvádění algoritmu.

Aplikace byla vytvořena v září 2011. Umožňuje publikovat fotografie nebo krátká videa, která po nějaké době zmizí. Vytvořili ho dva studenti Stanfordské univerzity – Evan Spiegel a Robert Murphy.