Prodejní síť Tedi se má významně rozšiřovat do celé Evropy
Diskontní síť prodejen Tedi by se měla rozšiřovat po celé Evropě. Firma je na trhu už 20 let a v současnosti se jí velice daří, jak píší deníky T-Online a Dervesten.
Německý diskont Tedi má v současné době 3 200 prodejen. Jen v uplynulém minulém roce přibylo téměř 300 obchod. Podle střednědobého horizontu by se diskont měl rozrůst o 5 000 prodejen, jak řekl generální ředitel Petar Burazin. Společnost je na trhu velice stabilní. A byla i v době, kdy začala válka na Ukrajině. Například v roce 2023 převzala 42 poboček francouzského diskontu Max Plus. Tedi dnes nabízí různé bytové doplňky, nábytek, kancelářské potřeby, kosmetiku či hračky. V Německu je v současnosti 1 890 prodejen.
Aldi a Lidl jdou podobnou cestou
V současné době tyto dva řetězce neprodávají jenom potraviny, ale také domácí potřeby nebo kosmetické výrobky. A i když je sortiment pro zákazníky pestřejší, tak si musí dávat pozor na konkurenci. V budoucnosti si budou muset toto nepotravinářské zboží udržet. A i když mají velice nízké ceny, tak právě velkým konkurentem je společnost Tedi, která má známou strategii 1 euro (přibližně 24 korun).
Na trhu je situace bližší diskontům. Klasické velké obchodní domy odcházejí, diskonty se stále drží. Společnost Tedi zdvojnásobila za 5 let svůj obrat a letos chce dosáhnout hrubých tržeb ve výši 3 miliard eur (přibližně 73 miliard korun).