Kubánského výrobce doutníků zachránila Evropa. Poptávka po nich v loni stoupla

Přidat na Seznam.cz

Kubánský výrobce doutníků Habanos v loňském roce zvýšil své tržby o 2 % oproti předchozímu roku, jak společnost oznámila v pondělí, protože se zotavuje z pandemie covid-19 a ze spouště způsobené velkým hurikánem, uvedl portál deníku Cyprus-Mail a deník Market Screener.

Habanos loni vykázal tržby ve výši 545 milionů dolarů (zhruba 12,2 miliardy korun), uvedla společnost během slavnostního zahájení festivalu v kubánském hlavním městě Havaně.

Doutníková společnost uvedla, že jí patří 40 % světového trhu s prémiovým tabákem, přičemž ovládá až 80 % prodeje ručně balených doutníků. Je také jedním z hlavních vývozců a klíčovým zdrojem deviz pro oslabenou ekonomiku komunisty ovládaného karibského ostrova.

Společnost Habanos se v poslední době potýká s dopady pandemie a ničivými následky hurikánu Ian, který zasáhl především Pinar del Rio, hlavní tabákovou oblast na ostrově.

„Habanos pokračuje v cestě růstu, kterou již v posledních letech ve světě prokázal,“ uvedl viceprezident pro rozvoj Jose Maria Lopez na tiskové konferenci.

Evropa je i nadále hlavním zdrojem poptávky po kubánských doutnících, na kterou připadá více než polovina prodeje, následuje asijsko-pacifická zóna (19 %), Severní a Jižní Amerika (15 %) a Afrika a Blízký východ (12 %), dodal Lopez.

V Evropě rostl prodej především ve Španělsku, Francii a Německu. V Asii se Čína rovněž stala důležitým trhem pro kubánský typický export a hnací silou prodeje ve svém regionu.

Doutníky značek Habanos, jako jsou Cohiba, Montecristo, Partagas a Romeo y Julieta, se prodávají ve 140 zemích na pěti kontinentech, s výjimkou Spojených států, kam je jejich legální vstup zakázán více než šest desetiletí platným hospodářským embargem.

Zdroj: cyprus-mail.com, marketscreener.com