Francouzský řetězec Carrefour ve spolupráci s ChatGPT chce lidem usnadnit nákupy

Přidat na Seznam.cz

Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour ve spolupráci s chatbotem ChatGPT usnadní lidem nákupy. Systém sestaví nákupní seznamy, kuchyňské recepty a přísady nakoupí. To vše během chvíle. Informuje o tom francouzský deník Le Figaro.

Má-li člověk málo času sepsat si nákupní seznam a žádnou inspiraci, co uvařit, pomůže mu robot. Jmenuje se Hopla a od nynějška bude k dispozici na úvodní internetové stránce francouzského řetězce. Stačí, když s ním zákazník zahájí konverzaci, a inteligentní robotický asistent sestaví nákupní seznam, recept na vaření a sám naplní i nákupní košík.

Hopla otázku na vaření zpracuje a vytvoří pět receptů od boloňských špaget přes zapečené cukety až po houbovou omeletu. Potom sepíše přísady, které jsou k uvaření těchto jídel potřebné, přičemž bere v úvahu běžné produkty, které by lidé měli mít doma, jako je sůl, pepř nebo olivový olej.

Stačí jen objednat a vyzvednout, nebo nechat si poslat

Jakmile se produkty na obrazovce zobrazí, lze je jedním kliknutím přidat do nákupního košíku. Potom už je stačí pouze objednat a vyzvednout na prodejně, případně si je nechat poslat domů.

Carrefour se při vytváření technologie spojil se společností OpenAI, která vytvořila chatbota ChatGPT. „Jsme první ve Francii, kdo používá tuto technologii,“ uvedl generální ředitel Carrefouru Alexandre Bompard při prezentaci projektu. Pro Bomparda je cílem „udělat krok vpřed a vynalézt obchod zítřka“ . Najatí odborníci na umělou inteligenci (AI) na technologii pracovali pět týdnů.

Aby se předešlo jakémukoli zneužití, ChatGPT je na stránce Carrefouru naprogramován, aby odpověděl pouze na otázky týkající se jídla. „Nejsem oprávněn odpovědět,“ napíše, pokud je žádost mimo rozsah jeho kompetencí.

Zdroj: carrefour.com, lefigaro.fr