Firma, která vlastní i značku Míša, vyčlení zmrzliny do nové společnosti. Do roku 2025 by mohla být na burze
Společnost Unilever v úterý oznámila, že plánuje vyčlenit zmrzliny do nové společnosti. Je to součástí úsilí o zvýšení prodeje a zisku, což bude také znamenat snížení počtu zaměstnanců o přibližně 6 %.
Po stoletém úsilí nyní Unilever dominuje celosvětovému trhu se zmrzlinou a její značky se prodávají po celém světě. „Po oddělení se Unilever stane jednodušší a více zaměřenou společností,“ stojí v prohlášení.
Nově ražená firma se bude chlubit pěti z 10 celosvětově nejprodávanějších značek zmrzliny, konkrétně Magnum, Ben & Jerry’s, Breyers, Algida a Cornetto. Firma však vlastní i Míšu, Algidu a Carte d´Or. Tržby těchto a dalších značek zmrzliny Unilever dosáhly v loňském roce dohromady v přepočtu184 miliard korun (8,6 miliardy dolarů).
V rámci plánu růstu představeného v říjnu se britská společnost „zavázala dělat méně věcí lépe a s větším dopadem.“
Počátky podnikání společnosti Unilever se zmrzlinou lze vysledovat až do léta 1913, kdy Thomas Wall začal prodávat zmrzlinu ze svého rodinného řeznictví v Londýně. Unilever od té doby získal asi dvě desítky předních zmrzlinářských značek z celého světa. Dnes prodává zmrzlinu ve více než 60 zemích a řídí téměř pětinu celosvětového prodeje zmrzliny.
S největší pravděpodobností Unilever uvede novou zmrzlinovou společnost na burzu do konce roku 2025. Unileveru zůstanou čtyři divize: krása a wellbeing, osobní péče, úklidové a prací prostředky a výživa.