Facebook zvažuje zákaz politických reklam v Evropě
Společnost Meta podle médií zkoumá změny svých zásad týkajících se personalizované a politické reklamy pro uživatele v Evropě, protože se snaží omezit dopad nadcházejících předpisů Evropské unie na své reklamní podnikání, uvedl webový portál XM.
Vedení společnosti Meta diskutuje o zákazu politických reklam v Evropě kvůli obavám, že společnosti Facebook a Instagram nebudou schopny dodržovat nová nařízení EU zaměřená na online kampaně, uvedl ve čtvrtek deník Financial Times.
Vedení se obává, že definice politické reklamy podle plánů EU bude tak široká, že bude snazší odmítnout všechny placené politické kampaně na stránkách společnosti, uvedla zpráva s odvoláním na dvě osoby informované o diskusích.
Mezitím zpráva deníku Wall Street Journal uvedla, že Meta možná umožní evropským uživatelům Facebooku a Instagramu odmítnout některé vysoce personalizované reklamy a nabídne jim verzi svých služeb, která bude cílit pouze na reklamy založené na širokých kategoriích.
Podle zprávy WSJ může k potenciální úpravě zásad dojít v době, kdy společnost Meta čelí termínu pro splnění dvojice rozhodnutí irské Komise pro ochranu údajů, která pro ni vede vymáhání hlavního zákona EU o ochraně osobních údajů.
Evropská komise loni v prosinci varovala společnost Meta, že porušuje antimonopolní zákony EU tím, že ukládá nekalé obchodní podmínky konkurenčním službám pro online inzerci, které inzerují na Facebooku a Instagramu.
Zákonodárci EU se v únoru dohodli na přísnějších pravidlech pro cílenou politickou reklamu, jejichž cílem je bojovat proti dezinformacím během voleb. Navrhovaná pravidla vyžadují, aby američtí technologičtí giganti poskytovali více údajů o své cílené politické reklamě, a za porušení ukládají pokuty až do výše 4 % jejich celosvětového obratu.
Zdroj: ft.com, xm.com, wsj.com