EU jde opět po společnosti meta. Facebook a Instagram vede k návykovému chování
Na společnost Meta bylo uvaleno další řízení ze strany Evropské Unie. Evropská komise si totiž myslí, že samotná společnost navrhla své služby tak, aby bylo vyvoláno návykové chování u dětí, jak píší deníky Tagesschau a NYtimes.
Tento týden bylo zahájeno prošetřování ohledně obav z toho, že služby sociálních médií jsou vytvořeny tak, aby vyvolaly návykové chování u dětí. Týkat e to má zejména Instagramu, ale i Facebooku. Komise k tomuto přesvědčení došla proto, že tato aplikace je vytvořena tzv. efektem králičí nory. Lidé se v daném tématu ztratí natolik, že už nedokážou najít cestu ven. A právě algoritmy sociální sítě umí takové chování rozpoznat a využít je k tomu, aby lidé trávili na sítích více času.

Nový zákon EU o digitálních službách má novinky
Nový zákon EU, který vešel v platnost nedávno, ukládá za povinnost online platformám poskytovat zvláštní ochranu nezletilým osobám. Taktéž je v tomto zákonu uvedeno, že je zakázáno cílit na nezletilé děti formou reklamy, která je založena na osobních údajích. Taktéž mají být vyhodnocena a také zmírněna rizika, díky kterým by mohlo být zneužito slabosti nezletilých dětí. Zákonem chce také EU docílit toho, že se bude více zasahovat proti nezákonnému obsahu (i nenávistnému).
Evropské Unii se také nelíbí metody, které jsou využívány ke kontrole věku. Dle EU nemusí být dostatečně účinné. Komise chce teď nasbírat podklady a důkazy formou rozhovorů. V případě, že by se prokázaly tyto pochybnosti, mohla by společnost čelit vysokým pokutám. Částka může být až do výš 6 % jejich celosvětových příjmů. Minulý rok celosvětové příjmy mety činily 135 miliard dolarů (přibližně 3 biliony korun).
Zdroj: Tagesschau, NYtimes