Čínský obchod Temu se otevírá prodejcům z Evropy a USA

Přidat na Seznam.cz

Temu, jedna z nejoblíbenějších čínských obchodních platforem, brzy umožní prodávat výrobky podnikatelům z USA a Evropy. Své dveře jim otevře již 15. března, píše portál Retaildetail.

Čínská expanze na západní trhy je stále patrnější a týká se mnoha odvětví, například automobilového průmyslu, ale také online obchodování. Platforma pro online obchodování Temu bude brzy mnohem silněji přítomna na západních trzích a od března oficiálně otevře své dveře podnikatelům z Evropy a Spojených států.

Mluvčí platformy, kterou vlastní čínský holding Pinduoduo, oficiálně potvrdil plány Temu na otevření se evropským a americkým prodejcům. Nic bližšího však k tématu říci nechtěl, protože se podle něj „mnoho obchodních detailů ještě dolaďuje“.

Z jiných zdrojů však víme, že američtí a evropští prodejci budou fungovat podle trochu odlišných pravidel. Je to proto, že čínské společnosti musí posílat zboží do skladů Temu, které se nacházejí v Říši středu. Platforma se také stará o jejich zalistování, marketing, vyřizování objednávek, zákaznický servis a stanovení cen zboží. Západní partneři naopak budou moci nabízené produkty zasílat přímo objednatelům, zatímco Temu bude pouze zprostředkovatelem, který bude poskytovat svůj online bazar.

Dodávám, že Temu již působí na americkém trhu, kde se objevil v roce 2022. Rychle si tam získal oblibu díky nabídce velmi levného zboží. V loňském roce byla jeho aplikace nejstahovanější na zařízeních Apple. Předstihla populární sociální sítě, jako jsou TikTok, Instagram a YouTube.

Platforma doufá, že otevření se americkým a evropským prodejcům jí pomůže zvýšit popularitu na západních trzích. Dodávám, že podle výzkumné společnosti Marketplace Pulse je v současné době na uvedené platformě více než 100 000 čínských prodejců.

Zdroj: Retaildetail