BMW prodává více vozidel v USA, VW je tam hůře

Přidat na Seznam.cz

Mnichovská automobilka zvýšila ve druhém čtvrtletí prodeje v Severní Americe o 11,5 %. Konkurenční Volkswagen naopak utrpěl ztráty. Německá automobilka v první polovině roku výrazně zvýšila prodej elektromobilů, uvedl deník Handelsblatt a portál Manager Magazin.

Mnichovské BMW zaznamenalo v prvním pololetí v Severní Americe vyšší prodeje elektromobilů než za celý rok 2022, když prodalo 17 964 plně elektrických vozů, uvedla ve středu německá automobilka. Dodala, že elektromobily se na celkových prodejích značky BMW ve druhém čtvrtletí podílely 12,9 %. Za tři měsíce od dubna do června se prodeje značky BMW meziročně zvýšily o 11,5 procenta.

Konkurenční Volkswagen (VW) naopak utrpěl ztráty. Za tři měsíce bylo dodáno 76 934 vozů značky VW, uvedla wolfsburská automobilka. Ve srovnání s předchozím rokem se jednalo o pokles o 1,7 %. Dceřiná společnost VW Audi zazářila s 15,7% nárůstem prodejů na 55 582 vozů.

Severoamerická dceřiná společnost Toyota Motor (TMNA) mezitím vykázala za čtvrtletí do konce června nárůst prodeje v USA o 7,1 % na 568 962 vozů. Americký rival General Motors (GM) ji však překonal nárůstem o téměř 19 % na celkových 691 978 kusů. Mezi nimi bylo 15 652 elektromobilů, údaje o prodeji naznačují, že zvýšení úrokových sazeb v USA zatím nemělo vliv na ochotu lidí nakupovat.

Zdroj: handelsblatt.com, manager-magazin.de