Amazon chce konkurovat Temu tím, že bude prodávat levně
Zdá se, že Amazon plánuje v budoucnosti nabízet cenově dostupné čínské produkty přímo na svém webu. První fáze tohoto projektu bude testována ve Spojených státech, jak píše deník Heise.
Amazon údajně připravuje nový obchodní model zaměřený na levné zboží z Číny, aby získal náskok před konkurenty jako Temu nebo Shein, zejména v oblasti oblečení. Plánem je nabízet levnou elektroniku, domácí potřeby a oblečení, které budou výrobci zasílat přímo z Číny zákazníkům (tzv. dropshipping). Klíčovým faktorem je nízká cena, přičemž kvalita hraje vedlejší roli.
O těchto plánech právě informuje deník Heise. Amazon také odprezentoval svou vizi, kterou chtěl vyslat zejména čínským výrobcům. Společnost nedávno uspořádala soukromou akci pro čínské partnery, kde byly tyto plány projednávány.
Strategie na zkoušku v USA
Pilotní spuštění by mohlo v USA začít ještě před koncem podzimu. Amazon často zavádí nové prodejní strategie nejprve na americkém trhu a pokud se osvědčí, implementuje je i v dalších zemích. Čínští výrobci již delší dobu prodávají své zboží na Amazonu, buď využívají jeho distribučních center, nebo posílají zboží přímo přes platformu pro skladování. Nová stránka Amazonu zaměřená na levné produkty se soustředí výhradně na přímou přepravu, což má snížit náklady a umožnit testování prodeje menších množství. To znamená, že výrobci nemusí dodávat zboží na Amazon v celých paletách.
Amazon a jeho partneři pravděpodobně plánují zajistit dodací lhůty mezi devíti a jedenácti dny. Soustředí se na bezejmenné produkty s cenou pod 20 amerických dolarů (přibližně 469 korun). Ve vyjádření Amazonu se nekomentuje spekulace přímo: „Stále hledáme nové způsoby spolupráce s našimi distribučními partnery, abychom zákazníkům nabídli širší výběr, nižší ceny a větší pohodlí,“ jak uvedla společnost.
Zdroj: Heise