Kijonková a její Zásilkovna zamířila na polský trh. Vyzvala přepravní giganty k souboji

Přidat na Seznam.cz

Společnost založená Simonou Kijonkovou dobývá Evropu. Nyní se její inovativní podnikání rozjíždí v Polsku pod nosem logistických gigantů, píše deník RP.pl.

Startup Packeta, který své první kroky podnikl již v roce 2010 pod názvem Zásikovna, hodlá svou nabídkou podpořit tuzemský e-commerce průmysl v jeho globalizaci. Platforma, která nabízí logistické služby pro internetové obchody, ale také radí e-shopům při expanzi, má v Polsku již dva sklady, v Těšíně a Varšavě, a brzy spustí další v Poznani a Krakově.

Česká společnost, která působí již v osmi zemích a dodává do celkem 34 (mimo Evropu dodává např. do USA nebo Spojených arabských emirátů), roste jako houby po dešti a pandemie jí v tom pomohla. O tom svědčí i skutečnost, že v loňském roce společnost doručila více než 40,5 milionu zásilek a její roční obrat dosáhl téměř 100 milionů eur.

„V posledních několika letech, a zejména v roce 2020, došlo v důsledku pandemické situace k výraznému zrychlení rozvoje polského elektronického obchodu. Na internetu se objevilo mnoho nových obchodů a prodej přes internet se v loňském roce zvýšil o více než 30 %. Dynamický rozvoj a rostoucí konkurence na domácím trhu podněcují internetové obchody k hledání obchodních příležitostí mimo naši zemi. Vnímáme tento trend, a proto chceme expandovat v Polsku a podpořit polský e-commerce v oslovování zákazníků v zahraničí,“ – vysvětluje Justyna Andreas, generální ředitelka společnosti Packeta v Polsku.

Startup si pomalu ukrajuje koláč na trhu, kterému dominují globální korporace, s odvážnou strategií – jde o doručování zásilek do zahraničí za ceny, které nebudou překážkou pro přeshraniční elektronické obchodování. Příklad? Za zásilku do 5 kg z Polska do České republiky si účtuje od 52 Kč. A to je sazba srovnatelná se sazbami, které se obvykle uplatňují na zásilky v rámci země.

Společnost, kterou založila dnes 44-letá Simona Kijonková, se během deseti let proměnila v dobře fungující mezinárodní holding (sdružuje 14 subjektů). Startup Kijonkové, který se na sociálních sítích podepisuje jako #wonderwoman, vyzval kurýrní giganty – nyní má přes 8 000 vlastních výdejních míst a 92 000 partnerských výdejních míst.

Packeta spolupracuje s více než 30 tisíci online obchody. Jak vysvětluje Justyna Andreas, společnost si je získává nejen cenou, ale také komplexním servisem na zahraničních trzích. „Jsme schopni nejen nabídnout konkurenceschopné náklady na dopravu, ale také podpořit obchody v oslovování zákazníků a budování pozice na trhu v zahraničí“ – přesvědčuje.

Simona Kijonková je známou osobností inovativního podnikání. Je matkou tří dětí, vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze a tři roky pracovala jako sanitářka v nemocnici. Je vdaná za Jaromíra Kijonka, rovněž začínajícího podnikatele a zakladatele oblíbeného internetového obchodu Alensa s kontaktními čočkami a brýlemi. Simona však za svůj úspěch vděčí sama sobě. Podnikatelka se v roce 2019 objevila na obálce časopisu Forbes z nějakého důvodu.

Její logistický podnik zaměstnává celkem 1 500 lidí. Z pandemie vyšla silnější. Jak sama vysvětluje na stránkách českého časopisu Ženy, je to do značné míry důsledek zkušeností z finanční krize v roce 2008. V té době byla Simona nucena zavřít svou reklamní agenturu. „Tehdy jsem nedělala dobrá manažerská rozhodnutí. Poučil jsem se ze svých chyb.“ – připomněla Kijonková.

Na troskách agentury Nikia vybudovala nový podnik – Mailbox. A v její hlavě klíčil koncept Zásikovny, prototypu Packety. Dnes je česká Wonder Woman celebritou. Blonďatá a atraktivní žena tvrdí, že „nemá dokonalou postavu ani pleť“ a že je „normální holka, která nepotřebuje luxus“. Zúčastnila se však reality show „Milionář mezi námi“ na TV Prima. Program zahrnuje milionáře, kteří se na týden vydávají na „misi“, aby v přestrojení pracovali mezi ostatními lidmi. Poté dávají vybraným potřebným lidem peníze na uskutečnění jejich životních plánů.

Zdroj: rp.pl