Ferrari začalo přijímat platby v kryptoměnách
Ferrari vychází vstříc zjevně stále naléhavějším přáním své dobře situované klientely. V budoucnu mají být kryptoměny považovány za platební prostředek, samozřejmě pouze pokud budou pocházet z legálních transakcí, uvedl deník Spiegel a portál Golem.
Italský výrobce luxusních sportovních vozů Ferrari nyní přijímá v USA platby v kryptoměnách. Na žádost svých bohatých zákazníků bude virtuální měnu brzy přijímat i v Evropě, řekl Enrico Galliera, který je ve Ferrari zodpovědný za marketing a prodej.
Rozhodnutí bylo učiněno proto, že zákazníci a prodejci tuto možnost stále častěji požadovali, vysvětlil Galliera. Mnoho zákazníků prý investovalo část svého majetku do kryptoměn, dodal. „Někteří z nich jsou mladí investoři, kteří si pomocí kryptoměn vybudovali své bohatství,“ dodal. „Jiní jsou tradičnější investoři, kteří chtějí diverzifikovat své portfolio.“
V počáteční fázi by měl jeden z největších zpracovatelů plateb pro kryptoměny, společnost BitPay, zpracovávat transakce v bitcoinech, etheru a USDC – jednom z největších tzv. stablecoinů. „Ceny se nezmění, při platbě kryptoměnami nebudou žádné poplatky ani příplatky,“ uvedl Galliera.
Očekává se také, že Bitpay bude jménem prodejců Ferrari okamžitě převádět platby v kryptoměnách na tradiční měny. „Naši dealeři i my bychom se měli vyhnout přímému obchodování s kryptoměnami a být chráněni před jejich prudkými výkyvy,“ vysvětlil opatření Galliera.
Galliera se neodvážil předpovědět, kolik vozů Ferrari pravděpodobně prodá prostřednictvím kryptoměn. Podle jeho slov jsou knihy objednávek společnosti plné až do roku 2025, ale společnost chce vyzkoušet, jak velký potenciál na tomto trhu existuje. „Pomůže nám to navázat kontakt s lidmi, kteří nejsou nutně našimi zákazníky, ale mohli by si Ferrari dovolit,“ řekl.
Americký výrobce elektromobilů Tesla v roce 2021 dočasně přijímal platby v bitcoinech. Generální ředitel Elon Musk to však rychle zastavil s odkazem na obrovské množství energie spotřebované při vytváření této měny.
V roce 2022 Italové prodali 13 200 aut, v první polovině letošního roku putovalo do amerického regionu, kam patří i USA, více než 1800 vozů.
Většina velkých korporací, včetně těch z automobilového průmyslu, se zatím od kryptoměn drží stranou, protože volatilita bitcoinu a dalších tokenů je činí nepraktickými pro obchodování. Rozšíření kryptoměn jako platebního prostředku brání také nejednotná regulace a vysoká spotřeba energie.
Nezřídka pochybný původ těchto peněz také zatím zpomalil jejich rozšíření ve světě obchodu. Zpracovatel plateb BitPay však slibuje, že virtuální měny pocházejí z legálních zdrojů a nebyly použity k trestné činnosti nebo k praní špinavých peněz či daňovým únikům.
Zdroj: spiegel.de, golem.de, redakčně upraveno