Jaká je budoucnost nábytkářství
Touhy a potřeby spotřebitelů se za poslední rok drasticky změnily, a ačkoli samozřejmě vždy budou potřebovat nábytek, na celém světě mají přednost účty za plyn a potraviny. Značky budou muset odolat poklesu poptávky a ujistit se, že po skončení recese zůstanou na vrcholu mysli svých zákazníků. V nábytkářském průmyslu budou dominovat následující trendy.
1. Maximálně kvalitní materiál
V rámci kvality jednoznačně vede nábytek vyrobený z masivního dřeva. Při správné péči krásně zestárne a vydrží desítky let. Díky své trvalé kvalitě se nábytek z masivního dřeva často stává dědičným kusem, který se přenáší z generace na generaci. Nejen, že je dlouhotrvající, ale také si zachovává svou hodnotu a v průběhu let se může dokonce jeho cena zvyšovat. Jedním z takových investičních kusů nábytku jsou dubové postele z masivu. Kromě kvality a krásy zajišťují také zdravější ovzduší v ložnici.
2. Funkční nábytek jako designový prvek
Nábytek v budoucnu bude kromě praktické funkce stále více tvořit také designový prvek našeho bydlení. Například v případě postelí nám záleží už nyní na materiálech, na jejich pevnosti, masivnosti a případně i na úložném prostoru, který postel umí nabídnout. Podívejte se však na žhavý trend dětských domečkových postelí. Kromě všech praktických prvků poskytují také originální designový prvek v dětském pokoji. Nemusíme v nich jen spát, ale zároveň podporují dětskou fantazii a vybízejí ke hře.
3. Růst online prodeje nábytku
Pandemie COVID-19 urychlila elektronický obchod s nábytkem. V počátečních stádiích pandemie se mnohé podniky zavřely a spotřebitelé nakupovali prostřednictvím online prodejců, aby se vyhnuli kontaktu s COVID-19. Ale i před COVIDem už léta probíhal vzestup elektronického obchodu v nábytkářském průmyslu. Mladší spotřebitelé, jako jsou mileniálové, jsou ochotnější nakupovat položky online z důvodu pohodlí, i když produkty předem neuvidí a nevyzkouší. Různé nové společnosti vyrábějící nábytek přímo pro spotřebitele se zaměřují na online nakupující.
4. Flexibilnější pracovní prostory
Jelikož práce na dálku se stala běžnější a technologie se vyvíjely, zaměstnanci již nejsou připoutáni ke svým stolům v kanceláři a výrazně se změnil také design pracovišť a kancelářský nábytek. Kabiny a soukromé kanceláře ustoupily kancelářským prostředím s flexibilními pracovními prostory, kde zaměstnanci mohou pracovat ve skupinách různých velikostí a v některých případech mohou místo přidělených míst používat pracovní stanice.
Tento typ uspořádání může pomoci přizpůsobit se proměnlivé pracovní síle, která zahrnuje rostoucí počet vzdálených pracovníků, kteří mohou přijít do kanceláře jen příležitostně nebo když se konají důležitá setkání. Nábytek je mobilnější a flexibilnější, obsahuje méně úložných prostor, aby jej mohl použít kdokoli a na konci pracovní doby jej dokonale a rychle uklidil.
5. Obezita a potřeba většího nábytku
Potřeba flexibilních pracovních prostorů není jediným faktorem, který mění design kancelářského nábytku. Obezita je dalším faktorem, který musí mít podniky na paměti. Asi 40 % dospělých je obézních, oproti 15 % v roce 1990. Tyto stoupající úrovně obezity měly vliv na design nábytku, zejména kancelářských židlí, protože podniky se snaží přizpůsobit větším tělesným rozměrům i hmotnosti.
6. Zvýšený zájem o ekologický nábytek
Udržitelnost se stala důležitým tématem v mnoha různých odvětvích a nábytkářství není výjimkou. Výrobci nábytku byli ovlivněni zájmem podniků a spotřebitelů o ekologické produkty a zvýšeným zaměřením na udržitelnost. Nábytek může být vyroben z recyklovaných materiálů nebo udržitelnějšího dřeva, jako je akácie, bambus nebo recyklované dřevo. Některé známé značky nábytku nabízejí produktové řady, které podporují udržitelnost.