Známá sociální síť se změní. Takhle jsme ji dosud nepoznali
Oblíbená aplikace WhatsApp mění barvy! Aplikace, kterou používá přes dvě miliardy uživatelů, prošla nedávno významnou vizuální proměnou. Někteří uživatelé o změně ani netuší.
WhatsApp je platforma společnosti Meta, která umožňuje volání či zasílání textových, zvukových i obrazových zpráv. Narozdíl od jiných konkurenčních aplikací není náročná na spotřebu dat a vzhledem k její popularitě mezi lidmi po celém světě patří mezi nejpoužívanější a nejoblíbenější komunikační nástroje.
Nové barvy lahodí oku více než původní zelená
Za šestnáct let své existence změnil WhatsApp svou vizuální i funkční podobu několikrát, až se ustálil na kombinaci zelené, bílé a šedé barvy, jak jej zná snad každý z nás. Nový design, který společnost před nedávnem představila, přináší lepší vizuální harmonizaci celého prostředí aplikace i desktopové verze WhatsAppu.
Změnou prošla celková vizuální podoba WhatsAppu
Vedle barevných změn prošly změnou také ikony a tlačítka, které mají nově minimalističtější vzhled. Lepší přehlednost aplikace pak podtrhuje také tlumenější a na pohled příjemnější sytost bílé a šedé. Původně tmavě zelenou barvu, která design WhatsApp po celá léta neodmyslitelně charakterizovala, nahradila jemnější zelená, která působí modernějším a svěžejším dojmem.

WhatsApp jde s dobou i na ruku uživatelům
Pro změnu vizuální podoby se WhatsApp rozhodl z několika důvodů:
- Moderní designové trendy – Současné designové trendy upřednostňují méně syté barvy, které působí uklidňujícím dojmem. Designeři i uživatelé také preferují elegantnější a méně barevné vizuální prostředí.
- Zlepšení uživatelské přívětivosti – Nové barevné schéma s tlumenými a decentnějšími odstíny je příjemnější pro dlouhodobé používání především v tmavém režimu.
- Reakce na zpětnou vazbu uživatelů – Uživatelé v minulosti kritizovali příliš výraznou zelenou barvu, která působila rušivě zejména v noci.
Změny jako součást boje s konkurencí
Přívětivost uživatelského prostředí jakékoli aplikace, nejen WhatsAppu, definuje kromě funkčního nastavení také její vizuální podoba. Příliš složité ovládání, nepřehlednost funkcí či vizuální džungle odrazuje uživatele, kteří přecházejí na konkurenční aplikace či platformy. Od přechodu k minimalističtějšímu designu si WhatsApp slibuje oslovení široké skupiny uživatelů.
Změna barevného schématu, jakož i celé vizualizace aplikace, poukazuje na fakt, že Meta své aplikace neustále přizpůsobuje potřebám uživatelů. Přestože se jedná o změnu, kterou jste možná na první pohled nezaznamenali, může mít taková změna ohromný vliv na každodenní používání oblíbené aplikace.
Zdroje: Whatsapp, Mobilizujeme.cz, MobilMania, SMARTMania