Nechápala jsem, proč to všichni dělají. Dnes bych bez toho neuspěla
Instagram jsem vždy vnímala jako aplikaci pro sdílení fotografií, následně videí a v poslední řadě věnuji pozornost možnosti chatování. Nástup krátkých videí zvaných Reels jsem považovala za zbytečný nadstandard, na to jsou přece jiné platformy. Postupem času jsem ale Reels přišla na chuť a v současnosti jim dokonce vděčím za svůj úspěch.
Nevěřila jsem v nadčasovost Reels
V roce 2020 Instagram představil nový nástroj, Reels. Mohli jsme tak začít objevovat a tvořit krátká zábavná videa. Neměla jsem od funkce velká očekávání, odhadovala jsem brzké pominutí. Avšak jsem se zmýlila, Reels doteď získávají čím dál větší popularitu. Ačkoliv jsem neviděla smysl v točení krátkých videí, která si stejně nebude nikdo pamatovat, protože jejich obsah je podobný a následuje virální trendy, musím zpětně uznat, že skepse nebyla na místě.
Ve chvíli, kdy jsem se rozhodla vybudovat si vlastní finanční svobodu a pracovat z domu, začala jsem používat profily na sociálních sítích ke své profesní prezentaci. A protože Reels patří doteď k trendům, začala jsem je točit, abych vyzkoušela jejich důsledky.
Výstup z komfortní zóny přinese ovoce
Mé profily na sociálních sítích stagnovaly, avšak moje podnikání bylo a je závislé na budování komunity v online prostředí a placené reklamě. Účtů na sítích je v současnosti takové množství, že algoritmy rychle a efektivně vybírají, jaký obsah budou komu zobrazovat. Nemohla jsem se dopracovat k získávání sledujících a pochopila jsem, že využívat statické příspěvky už nestačí.
Začala jsem sledovat každý den Reels alespoň po dobu 15 minut, abych vypozorovala, jaká témata se opakují a co je zrovna trendy včetně obrazu i hudby. Protože když napodobíte trendy, získáte si větší pozornost. Lidé se totiž drží toho, co už znají.
Nicméně zajímavější je rozhodně snaha o to být originální. Pokuste se odlišit od konkurence a experimentujte. Ovšem nejprve si osvojte natáčení videí na výšku, střih, případně efekty a voiceover, tedy mluvené slovo ve videu. Na internetu je množství kvalitního obsahu, nesnižujte potenciální úspěšnost svých videí jejich nedostatečnou kvalitou.
Pokud nechcete ve videích sami vystupovat, můžete používat fotky v kombinaci s poutavou hudbou nebo například filmové záběry ve snaze zveřejnit vtip.

Obsah by měl pobavit nebo vzdělat
Pokud uživatel Instagramu scrolluje a má se zastavit u konkrétního obsahu, je potřeba, aby ho opravdu zaujal. Vaším úkolem je tedy vytvořit video, které bude poutavé během vteřiny, protože jinak si pozornost nezískáte. Zároveň potřebujete, aby se k vám daný uživatel rád vracel. Je proto nutné udržet si konzistentnost, tvořit obsah pravidelně a nabízet nejlépe zábavu nebo vzdělávání. Důležité je vydržet, po zveřejnění jednoho videa nečekejte výsledky.
Nejlépe uspějí kreativní a originální videa, která jsou akční a umí vyvolat emoce, a to v pouhých několika vteřinách. Trendem je zároveň ukázat autenticitu bez filtrů a pozlátek, lidé totiž touží vidět skutečné příběhy. Nejlépe v podobě videí, která sami provedete slovem, vaše vizuální přítomnost tedy není tolik potřeba. Tím, že budete sdílet reálný a transparentní obsah, si získáte důvěru potenciálních zákazníků, což je pro prodej jedna z nejdůležitějších složek. Můžete tak sdílet například zákulisí svého podniku a události z backstage.
Můžete používat trendy hudbu a styl, ale nemusíte obsah kopírovat, nechte se pouze inspirovat. Formát Reels by stále měl odrážet hlavně vás. Současně můžete experimentovat, zkoušet různé styly nebo délky videí, abyste vypozorovali, co s vaším publikem nejvíce rezonuje. Zároveň publikujte i statické příspěvky pro posouzení toho, na co vaše komunita nejvíce reaguje.
Reels přitáhnou nové zákazníky
Význam Reels stále roste a v případě mého podnikání mají tato videa nezastupitelnou roli. Algoritmy upřednostňují videa, která udrží pozornost uživatele, mají vysoké procento dokončení zhlédnutí a jsou autentická. Snažte se obsah videa gradovat, aby ho lidé dokoukali. Instagram ho pak bude více nabízet. Současně je můžete například vyzvat k akci, protože je důležité, jestli vám někdo Reel okomentuje, sdílí ho nebo mu dá lajk. Zkuste tedy v závěru videa nebo v popisku vyzvat uživatele ke sledování, k okomentování nebo k tomu, aby se podíval na váš e-shop.
Počet sledujících již neznamená úspěch vašeho podnikání a prodejů. Mezi sledujícími mohou být fake účty, roboti nebo neaktivní profily, a proto vysoký počet sledujících automaticky nepředstavuje vysoký engagement. Svůj obsah zkrátka musíte cílit i na uživatele, kteří vás nesledují. Také platí, že čím více interakcí mezi vaším účtem a sledujícími je, dočkáte se většího dosahu. Dbejte tedy na to, abyste měli vybudovanou komunitu, se kterou budete komunikovat.
Zdroje: wikipedia.org, adamconnell.me, digichef.cz