Mám úctu ke starším, ale to, co jsem zažila v supermarketu, bych nepřála ani nejhoršímu nepříteli
Nákup potravin v obchodech se občas podobá boji o přežití. Někteří zákazníci se totiž neumí chovat a kvůli zboží ve slevě se klidně poperou.
V současné době mají někteří zákazníci v obchodech dojem, jako kdyby jim patřil svět. Ve chvíli, kdy projdou dveřmi do supermarketu, najednou se projeví jejich skrytá povaha. Když jejich oči spatří slevu, ihned si toho chtějí vzít co nejvíc. A proč by taky ne — vždyť je to přeci ve slevě, že? K nákupním vozíkům se nechovají příliš hezky a nebojí se je použít jako zbraň.
A pokud náhodou není skladem zboží, které je v letáku v akci, tak nastane drama, které by nevymysleli ani ti nejlepší scénáristé. To, co jsou dnešní zákazníci schopni předvádět, by si jistě zasloužilo Oscara za herecký výkon. Bohužel tihle zákazníci nic nehrají. Co jsou schopní provádět v supermarketech a jaké je jejich chování?
Nákupní vozík popostrčí každého
Při příchodu do prodejny si bereme nákupní košík nebo vozík, abychom měli kam skládat potraviny. Někteří si ho ale berou jako zbraň. Divili byste se, jak takový nákupní vozík poslouží některým nakupujícím jako beranidlo. Nejčastější využití má u regálů. Ti, kteří nechtějí čekat, až si někdo vybere, namísto prostě najedou košíkem. Dalšímu zákazníkovi nezbývá nic jiného než uskočit nebo se prostě klidit stranou.
Ostřílenější zákazníci se nebojí košíkem do lidí najíždět. Většinou se jim povede trefit do lýtka. Tím dostanou konkurenci do kolen a mají větší šanci ulovit zboží ve slevě. Čekali byste v takové chvíli omluvu? Na tu rovnou zapomeňte. V diskuzi na webu Kupi.cz uvedla jedna žena v komentáři, že nesnáší, když stojí frontu u pokladny a každou chvilku ji někdo strčí vozíkem do zad.
Prohlížení letáků uprostřed prodejny nebo debata dvou známých
Když už jsme u těch vozíků, neměli bychom zapomínat na osoby, které si při příchodu do prodejny vezmou leták a hned za dveřmi si jej začnou prohlížet. Nově příchozí se poté musí vyhýbat překážkám hned u vchodu.
Ohledně toho, jak se lidé umí šikovně postavit, by mohli vyprávět i ti, kteří stáli frontu, aniž by byli u pokladny. Mluvíme o náhodném setkání dvou známých. Je určitě pěkné potkat osobu, kterou dlouho neviděli. Mnohem hezčí ale je, kdyby se alespoň postavili stranou nebo si popovídali až po nákupu před obchodem. Určitě by tím překáželi méně, než když se zastaví s 2 košíky vedle sebe uprostřed uličky.
Pečivo nejprve vyzkoušet, a až pak kupovat
Teď zrovna nemáme na mysli to, že bychom se do pečiva zakousli, abychom jej vyzkoušeli. Existují trochu jiní experti. Ti si na pečivo nejprve sáhnou. Zmáčknou ho, a pokud jim nepřijde dostatečně měkké, přesunou ruku na jiný kousek. Mačkají, ohýbají, otáčejí, očichávají. A tímto stylem berou 1 kousek pečiva za druhým. Nakonec osahají 5 rohlíků a 1 si vezmou. Pokud si nechcete kupovat tvrdé pečivo, používejte alespoň jednorázové rukavice.

Nedostupné zboží na prodejně. Ale v letáku přece je!
Jestliže patříte mezi zákazníky, kteří si před návštěvou prodejny prohlíží leták, určitě si i vypisujete zboží v akci. Když poté dorazíte na prodejnu a zjistíte, že vámi vybrané produkty už nejsou, je to trochu zklamání. Místo toho si ale vyberete něco jiného nebo si zajedete do jiného obchodu. Takové chování je normální.
Setkat se ale můžeme i s experty, kteří se začnou zboží dožadovat. Najdou si nejbližšího zaměstnance a spustí na něj, že nějakou věc mají v letáku, ale na prodejně není. Ať jí tedy dovezou ze skladu! I když se častokrát zaměstnanci snaží zákazníkům vysvětlit, že se zboží rychle vyprodalo, nakupující se stejně neuklidní a „brblá“ po zbytek nákupu.
Než to koupím, ochutnám
Lidé v obchodě si kolikrát neuvědomují, že produkty nejsou v jejich vlastnictví dokud je nezaplatí. Když prochází okolo hroznového vína, utrhnou si pár kuliček a přímo na prodejně je sní. Volně prodejné oříšky na váhu? Někteří zákazníci je ochutnávají předtím než je naváží. Přeci si nebudou kupovat něco hnusného. Hodně lidí si při nákupu dělá ochutnávky zadarmo. A na pokladně samozřejmě nenahlásí, že už předtím něco snědli.
Obchody tolerují například malé děti, kterým dá maminka rohlík z regálu. Tyto maminky ale u pokladny nahlásí o 1 rohlík navíc. Kupující by si proto měli uvědomit, že nejsou děti a že jejich jednání už hraničí s krádeží.
Lidé slyší na slevy. A dokáží se kvůli nim i poprat
To, jak se lidé perou kvůli slevám, vídáme hlavně v amerických filmech. Bohužel se podobné konflikty odehrávají i v Česku. Ve chvíli, kdy je v regálu se zlevněným zbožím poslední kousek ve slevě, jsou lidé schopni se o danou věc i přetahovat. Začnou se hádat o tom, kdo má přednost a kdo si nakonec věc ve slevě vezme.

Hádka na pokladně
Fronty u pokladen bývají občas delší, ale někteří zákazníci situaci ještě zhoršují hádkami s pokladními. Tím se zpomalí odbavování a vytváří se ještě delší fronta. Co za tím stojí? Zákazníci, kteří se dožadují slevy. Občas i pokladní udělá chybu a je to lidské.
Někdy si ale lidé v obchodě nepřečtou celé podmínky pro získání slevy. Kvůli tomu slevu na pokladně nezískají a začnou se dohadovat. Tyto situace by šlo řešit i klidněji nebo stranou s vedoucí. A co vadí při nakupování vám? Zažili jste někdy nepříjemnou situaci v obchodě?
Zdroje: kupi 1, kupi 2, zpravy.aktualne