Skoupí to tu Číňané? Čínská společnost kupuje luxusní značky z EU

Přidat na Seznam.cz

Slavný italský výrobce obuvi Sergio Rossi má nového majitele. Italové se připojili k dalším známým evropským společnostem, které přešly pod křídla čínského konglomerátu Fosun Fashion Group, jenž převzal kontrolu nad evropskými luxusními značkami.

Na evropském trhu s módou se objevil nový hráč se zálibou ve velkolepých akvizicích, a s cílem přesunout se mimo asijské trhy, na které se dosud zaměřoval. Jak informoval WWD, čínská společnost Fosun Fashion Group koupila od investičního domu Investindustrial 100 % podíl v italském výrobci obuvi Sergio Rossi. Ve svém oznámení o akvizici se Číňané chlubí, že jsou jednou z prvních čínských společností, které se rozhodly vytvořit globální konglomerát působící ve světě luxusní módy. Jaké značky se Číňanům dosud podařilo získat a jaké budou jejich další kroky?

Mezi značky, které Fosun Fashion Group dosud koupila, patří Lanvin, známý francouzský módní dům s více než stoletou historií, který si po akvizici vede skvěle na čínských sociálních sítích. Číňané ovládají také italskou společnost Caruso, která se specializuje na pánskou módu, ceněného rakouského výrobce spodního prádla a doplňků Wolford nebo americkou společnost St. John, jejíž nabídce dominují dámské úplety. Číňané již oznámili, že továrny a specializovaní zaměstnanci Sergio Rossi budou pracovat i na některých projektech pro další značky z portfolia. Bylo také oznámeno, že bude pracovat na společných kolekcích značek ovládaných skupinou Fosun Fashion Group.

Společnost Fosun Fashion Group sídlí v Šanghaji. Společnost byla založena v roce 2017 a již o rok později uskutečnila svůj první významný nákup, a to akvizici módního domu Lanvin. Společnost FFG vděčí za tak silný vstup do společnosti tomu, že je součástí větší struktury, neboť je součástí společnosti Fosun International, jedné z největších čínských společností v soukromých rukou a zároveň jedné z 500 největších společností na světě podle časopisu Forbes.

Fosun Fashion Group je nyní součástí Fosun International, jedné z největších soukromých společností v Číně a jedné z 500 největších společností na světě podle časopisu Forbes. Rozvoj skupiny Fosun Fashion Group je reakcí na rostoucí poptávku po luxusní módě v Číně. Společnost FFG nedávno uzavřela strategické partnerství se společností Baozun, která poskytuje řešení pro elektronické obchodování mnoha západním značkám, které se snaží vstoupit na čínský trh, jako jsou Starbucks a Nike, což ukazuje, že navzdory globálním ambicím si společnost FFG dobře uvědomuje, že čínský trh je klíčovým trhem pro celý sektor luxusního zboží