Jaké kanály vám pomůžou s akvizicí nových zákazníků?
Akvizice nových zákazníků je nezbytná součást jakéhokoliv podnikání. Existuje velké množství způsobů, jak dostat svou firmu do povědomí lidí a přesvědčit je o koupi vašich produktů či služeb. Který je ten nejvhodnější právě pro vás? To vám prozradíme v článku.
Co je akvizice?
Akvizice v marketingu představuje proces získání nového zákazníka. Vaše snaha totiž nekončí v bodě, kdy uvedete na trh nový produkt – v ten moment všechno teprve začíná. Musíte ho totiž umět prodat, a s tím mnoho podnikatelů bojuje. Existuje několik akvizičních nástrojů, které lze využít pro získání nových zákazníků, ne všechny ale budou vhodné pro váš byznys. Jak zjistit, co vám přinese nejvíce prodejů? Máme pro vás 3 tipy.
- Poznejte své zákazníky
Aneb definujte svou cílovou skupinu. Víte, komu prodáváte? Bez toho jen těžko někoho oslovíte. O vaší cílové skupině byste měli vědět mnoho informací a se správnou definicí vám pomůže tvorba zákaznických person. Vytvořte zkrátka osoby – vaše ideální zákazníky – a sepište si jejich věk, bydliště, vzdělání, profesi, výši příjmů, rodinný stav a záliby. Najděte problémy, se kterými se vaši zákazníci potýkají, a nabídněte jim řešení.
- Vytvořte si komunikační strategii
Tone of voice neboli způsob komunikace s vašimi zákazníky tvoří váš brand. Podobně jako barvy a vzhled loga, i komunikace je něco, v čem se odráží vaše firemní kultura a vize. Budete svým zákazníkům tykat, nebo vykat, v jakém duchu budete odpovídat na jejich dotazy a na co vsadíte při tvorbě prodejních argumentů? Komunikaci byste měli přizpůsobit své cílové skupině, musíte ji totiž zaujmout a přesvědčit. To vše zohledněte v komunikační strategii.
- Vyberte správný akviziční kanál
Výběr toho správného kanálu zrychlí váš růst. Když už víte, kdo jsou vaši zákazníci a co na ně platí, je na čase zjistit, kde je můžete oslovit. Možnosti jsou následující:
Sales
Starý dobrý cold calling neboli navolávání tzv. chladných kontaktů u některých firem především v B2B segmentu stále velmi dobře funguje. Existují dokonce agentury, na které můžete tuto aktivitu outsourcovat a stres o to, zda budete mít zákazníky, vám zcela odpadne. Agentury vytvoří na základě vašich strategií personalizovaný call script, díky kterému přesvědčí potenciálního zákazníka. Není to vhodná volba pro všechny, v některých případech ale dokáže rapidně zvýšit prodej.
E-mail marketing
E-mailové kampaně se řadí mezi nejúčinnější akviziční kanály vůbec. Využívá je většina firem, a to hned z několika důvodů:
- akvizice nových zákazníků,
- prodej,
- udržování dobrých vztahů se zákazníky.
Jak to funguje? Stačí sbírat e-maily na vašem webu: jakmile získáte lead – kontakt na zákazníka – pošlete mu e-mail s relevantním obsahem, kde ho vyzvete k nějaké akci. Můžete ho jenom vzdělávat a poskytovat tipy a rady, případně informovat o novinkách a akcích nebo nabídnout slevu či něco zdarma za jeho důvěru. Sledujte míru otevření a podle toho e-maily optimalizujte, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.
Obsahový marketing
Content marketing je další z mnoha možností, jak na akvizici nových zákazníků. V nákupním rozhodování se nachází většinou na začátku – cílem je tedy zaujmout a získat pozornost.Dostat se zkrátka do povědomí lidí, aby si na vás vzpomněli, až budou mít o daný produkt či službu zájem – případně v nich zájem ihned vzbudit. Do obsahového marketingu patří kanály, jako je firemní blog,mohou tam ale patřit i sociální sítě, na které vytváříte obsah, případně i newsletter.
Mezí další akviziční kanály se řadí:
- PPC reklama
- Webináře či školení
- Offline reklamy a události
- Web
- A další
Nechte volbu na odbornících
Vsaďte na agentury, které vám zaštítí obchod, marketing i zákaznický servis. Outsourcing je poměrně novodobá služba, kdy za vás firmy převezmou správu určitých oblastí vašeho podnikání včetně akvizice.Vy tak máte jistotu, že je o vše kvalitně postaráno a můžete se soustředit na rozvoj své společnosti.