100 000+ čtenářů:   Pravda24   ByznysDeník   VipShow   ČasProŽeny   MyMuži   TechSvět   MotorGuru   ČasProBydlení   NeposlušnéTlapky  
Online projekty:   Podcasty   Nabídka práce   Databázeknih.net   Stahování z Youtube   Rouming  

ByznysDeník
  • Nejnovější články
  • Doporučené

Customer experience je stěžejní už i pro B2B nákupy

Komerční článek

ball-563961_1280_zdroj_needpix

Zákazníci uvyklí na svět online nakupování vědí, jak vypadá příjemný nákup spotřebního zboží a stále více jich očekává stejný servis i v B2B. Vnímání zákaznické zkušenosti (customer experience – CX) se v segmentu B2B v poslední době zásadně posunulo díky očekáváním z B2C nákupu.

Díky velkému množství možností a široké konkurenci je výběr dodavatele plně v rukou nakupujícího. Cesta „do košíku“ je komplexnější než kdy dříve, z větší části i díky kvalitnějšímu průzkumu trhu, kterým si zákazník chce utvořit představu před finálním rozhodnutím. Až 86 % nakupujících je ochotno zaplatit více a pokud je customer experience na velmi vysoké úrovni, jsou ochotni připlatit si v průměru 13 % za nadstandartní a luxusní prvky. Toto nákupní chování se objevuje i v segmentu B2B a z customer experience se tak stává důležitý prvek pro úspěch.

Níže představené statistiky nám mohou poskytnout lepší náhled na B2B customer experience v roce 2020 – od důležitosti samoobslužných nástrojů až po vliv ROI analýzy na zákazníkovo chování.

Jakou má CX hodnotu v B2B obchodech?

  1. Podle Temkin Group, společnosti s ročním ziskem jedné miliardy dolarů, mohou firmy v průměru očekávat nárůst o dalších 700 milionů v příštích třech letech, pokud investují do vylepšení CX. (Qualtrics, 2018)

  2. Lídři v CX překonávají ostatní v indexu S&P 500 o téměř 80 %. Navíc je u jejich zákazníků až sedmkrát větší pravděpodobnost, že se ke společnosti vrátí, osmkrát pravděpodobněji vyzkouší další produkt a až patnáctinásobný je nárůst pravděpodobnosti pozitivního ohlasu. (Forrester, 2017)

  3. CX je velmi důležité až pro 86 % CMO z B2B segmentu, ale 57 % z nich hlásí nedostatečnou kvalitu v této oblasti. (Accenture, 2019)

  4. Konkrétně až 86 % kupujících je ochotno zaplatit více v případě skvělého CX. (PWC, 2018) 

  5. Do konce roku 2020 bude pro odlišení společností CX důležitější než cena a produkt. (Walker, 2020)

Komplexnost nákupu z pohledu nákupčího

  1. Minimálně 80 % B2B zákazníků nejen vyhledává, ale očekává stejný proces nákupu, jako v případě B2C. (Lumoa, 2019)

  2. Podle společnosti Gartner 77 % B2B zákazníků má pocit, že je nákup velmi komplikovaný a časově náročný, 90 % respondentů při nákupu nepostupuje přímou cestou, ale často se o jeden nebo více kroků vrací zpět. (Gartner, 2019)

  3. B2B nákupní cyklus se prodlužuje a získává na komplexnosti. 58 % kupujících uvedlo, že rozhodovací proces byl v uplynulém roce delší než v předchozím a jen 10 % uvedlo sníženou dobu rozhodování. (Demand Gen Report, 2019)

  4. 77 % B2B zákazníků před provedením nákupu provádí detailní ROI analýzu a 75 % používá více zdrojů informací pro průzkum a hodnocení. (Demand Gen Report, 2019)

  5. Více než polovina B2B zákazníků si během procesu nákupu prohlédne alespoň osm položek před uzavřením obchodu a 82 % si prohlédne alespoň pět položek od obchodníka před nákupem. (Forrester) 

Možnosti a zkušenosti s omnichannelem

  1. Ve své zprávě z roku 2020 společnost PWC uvádí, že počet společností investujících do omnichannelu vzrostl o 20 % na více než 80 %. (PWC, 2019)

  2. 46 % příchozích opustí webové stránky bez dostatečného obsahu, kdy jim není jasné, čím se firma zabývá. 37 % odejde kvůli špatnému designu a orientaci na webu. (Blue Corona, 2018)

  3. 80 % B2B zákazníků pracuje pomocí mobilního zařízení a více než 60 % uvedlo, že právě smartphone hrál hlavní roli v nedávném nákupu. (Boston Consulting Group, 2018) 

  4. 91 % B2B zákazníků provádí vyhledávání na mobilním zařízení. (Frost & Sullivan, 2020) 

  5. Více než 90 % nakupujících se hodlá vrátit k prodejci, pokud měl nadstandartní mobilní CX. (BCG, 2017)

Budoucnost B2B e-commerce

  1. Gartner předpokládá, že společnosti s personalizovanou CX předčí v prodejích konkurenci o 30 %. (Lumoa, 2019)

  2. Do roku 2025 72 % prodejců předpokládá většinu příjmu z e-commerce. (Digital Commerce360, 2019)

  3. Až 91 % zákazníků by využilo online znalostní databázi, pokud by byla dostupná a konfigurovaná pro jejich potřeby. (ZenDesk, 2019)

  4. Na pětibodové škále měli B2B zákazníci přidělili samoobslužnosti hodnotu 4,41 a znalostem prodejců 4,35. Na třetím místě je služba 24/7, která získala 4,21. (Digital Commerce 360, 2019)

  5. 26 % B2B online nákupčích si myslí, že množství online nákupů (v dolarech) v následujícím roce naroste. (Digital Commerce 360, 2019)

Využijte data v praxi

Jak tyto statistiky ukazují, B2B CX je na vzestupu a v nejbližší době nikam neodejde. Využijte tedy svoje B2B vztahy naplno a vytvořte jednoduchou a přístupnou obchodní platformu, připomínající B2C, ale mějte na paměti faktory, které udělají z vaší strategie jedinečnou. Inspirovat se můžete v e-booku 7 Best Practices for B2B E-Commerce Success.


Redaktor: Jiří Motyčka


astronaut floating

Evropská kosmická agentura hledá kosmonauty

brown wooden table with chairs

Investujte do svého pohodlí, pořiďte si dobrý kancelářský nábytek

foto

Více než polovina Čechů by si ojeté auto koupila online

Modern family life

Rentalit mění způsob financování výpočetní techniky pro podnikatele

1612879796_covitrade-eshop

Pomoc domovům seniorů a školám: Dezinfekci u sebe nosí málokdo, Covitrade.cz se rozhodl pomoci

foto

eBay posiluje své aktivity v České republice

photo-1589136490443-28466d905a98

Podlahy z tvrdého dřeva vs. luxusní vinylové podlahy

gray surgical scissors near doctors in operating room

Sterilizace lékařského vybavení: tři nejlepší techniky

hafco

Vodítka a obojky českého výrobce Hafco, koupíte i na Mallu!


  • ČínaČína zavádí nová antimonopolní pravidla proti technologickým gigantům
  • gold and black round emblemNejlepší investice do roku 2021? Ethereum!
  • FacebookGenerální ředitel Facebooku podporuje plány OECD na digitální daň
  • martinPilulka.cz bratří Kasů zahájí veřejnou nabídku akcií
  • img IX mining rig inside white and gray roomFrancie a Německo chtějí vyvinout evropský cloud computing Gaia-X


ByznysDeník
  • Kontakty
© ByznysDeník 2021
100 000+ čtenářů:   Pravda24   ByznysDeník   VipShow   ČasProŽeny   MyMuži   TechSvět   MotorGuru   ČasProBydlení   NeposlušnéTlapky  
Online projekty:   Podcasty   Nabídka práce   Databázeknih.net   Youtube downloader   Rouming   Hafco.cz - Kvalitní vodítka a obojky pro psy  
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Nezbytné
Vždy povoleno

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Není nutné

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.