E-commerce dosáhl loni v Německu hodnotu 83,3 miliard eur

Přidat na Seznam.cz

Internetové obchody v Německu se zvýšily v roce 2020 na 83,3 miliard eur. Jedná se o nárůst o 14,6% ve srovnání s minulým rokem. Tento nárůst je značný, protože průměrný nárůst za poslední tři roky dosahoval „pouze“ 11,3%.

Samozřejmě, tento výrazný růst hrubého prodeje zboží v německé e-commerce úzce souvisí s propuknutím koronaviru a s ním spojeným Lockdownem. Loni měla e-commerce v Německu hodnotu 72,6 miliard eur.

Tato nová čísla pochází od e-commerce asociace Bevh, která zároveň vysvětluje, že přibližně jedno z osmi eur za nákupy zboží na domácnost bylo utraceno online. A přesto, že obchody s potravinami, drogerie a lékárny zůstaly v Německu otevřené, zboží jako potraviny a léky zaznamenalo největší nárůst v online maloobchodě.

Každý třetí online kupující má nad 60 let

Další zajímavé zjištění je, že skoro každý třetí online kupující v roce 2020 měl nad 60 let. Za předchozí rok měla v Německu tato věková kategorie na svém kontě méně než čtvrtinu všech online tržeb, zatímco v současné době si čtyři z deseti online zákazníků v této zemi objednávají více než jednou za týden.

„Tento vývoj se již nezvrátí“

„Pandemie koronaviru výrazně urychlila vývoj obchodu internetovým směrem a naše odvětví splnilo svůj příslib v oblasti výkonu,“ uvedl ředitel Bevh Gero Furchheim„Tento vývoj se již nezvrátí. Z tohoto důvodu je nutné, aby společenská i politická rétorika změnila svou perspektivu: v budoucnu budou e-commerce a její procesy představovat výchozí bod pro zákazníky chystajících se nakupovat. Centra měst a maloobchodníci budou potřebovat tento digitální základ, aby mohli svým zákazníkům nabídnout přidanou hodnotu nad rámec jejich pevného sortimentu. Územní plánování se konečně bude muset této realitě postavit čelem a začít důsledně zapojovat ty, kteří utvářejí toto nové odvětví.“