Evropa české vývozce neuživí. Musí se spoléhat na mimoevropské trhy, tvrdí šéf CzechTrade

Přidat na Seznam.cz

Největší obětí energetické krize je Evropa. Je v cyklu neustálého zdražování a hrozí hospodářská stagnace, která vše zkomplikuje. Proto se musí každá firma, která exportuje z Česka, soustředit na mimoevropské trhy, řekl ředitel státní agentury CzechTrade Radomil Doležal.

„Je důležité, abychom se začali pomalu odpoutávat od Evropy,“ řekl Doležal a zároveň uznal, že to může být dost komplikované pro české firmy. Podle něj je však CzechTrade připraven pomoci vývozcům při vstupu na mimoevropské trhy. Export do zemí EU podle Českého statistického úřadu tvoří 80 procent celkového českého vývozu, uvedl server BusinessInfo.cz.

Doležal prohlásil, že je důležité vývoz podporovat, protože zhruba třetina produkce českých firem je určena pro export. Podle něj tento objem nelze uplatnit na českém trhu a cílem CzechTrade je minimálně tento objem udržet a ideálně ho i navýšit.

V minulém roce využilo služeb CzechTrade 1512 klientů. Agentura vyřídila 2723 zakázek, což byl 8% nárůst oproti roku 2019. CzechTrade operuje na území pěti kontinentů a kanceláře má v padesáti zemích.

Zdroje: CezchTrade, BusinessInfo.cz