Reklama a spolupráce:   Reklamní články   SEO články   Zpětné odkazy   Bannerová reklama  

ByznysDeník
České a světové byznys zpravodajství
  • Nejnovější články
  • Z domova
  • Ze světa
highway at night

Česká dopravní infrastruktura je v katastrofálním stavu. Byrokracie navíc komplikuje stavební práce, shodují se firmy

Přidat na Seznam.cz

byrokracie, Česká republika, infrastruktura

Většina stavebních firem se shodne na jednom – dopravní infrastruktura v Česku je ve velmi špatném stavu. A výstavbu, která by to vše zlepšila, komplikují dvě věci. Nedostatek financí a hlavně byrokratické bludiště pomalé a zdlouhavé stavební legislativy, uvedl server BusinessInfo.cz.

Analýza společnosti CCEC Research ukázala, že Česku trvá výstavba nových dálnic a silnic podstatně déle, než okolním státům. A to i po úspěšném roce 2022, kdy míra výstavby infrastruktury v České republice dosáhla rekordu.

Stavební firmy jsou toho názoru, že celou situaci by mohla zlepšit úprava legislativy a hlavně menší administrativní zátěž, která celou výstavbu brzdí. Společnosti se shodnou i na tom, že by v Česku mělo být více obchvatů kolem měst. Ty by zlepšily zásobování, dopravu, ale také by ulevily městům – došlo by ke snížení dopravního ruchu a zvýšila by se bezpečnost občanů.

Staví se, ale ne dost rychle

To, že je situace špatná a že se v Česku staví pomalu však neznamená, že se nic nestaví. V současné době probíhá na našem území stavba 247 kilometrů silničních a dálničních projektů. Do konce roku bude zahájeno několik dalších projektů – 20 kilometrů dálničních úseků a 22 kilometrů úseků silnic I. tříd. Podle dotázaných stavebních firem jde však stále o nekvalitní infrastrukturu.

78 procent dotázaných firem je proti tomu, aby se zpřísnily veřejné nabídky soutěže pro výstavbu dálnic. Podle nich je už nyní tempo, v jakém výstavba probíhá, absolutně nedostatečné. České silnice údajně patří k těm nejhorším v Evropě a to je právě kvůli složité stavební legislativě.

Málo peněz

Práce je dost a většina firem považuje státní zakázky na výstavbu infrastruktury za přitažlivé. Celých 42 procent dotázaných stavebních společností je však za přitažlivé nepovažuje.

A to kvůli nedostatku financí. Výstavbě lepší infrastruktury tak nebrání pouze byrokratický labyrint, ale i nedostatek financování.

Zdroje: BusinessInfo.cz, CCEC Research, redakce

Diskuze Vstoupit do diskuze


Sébastien Chiron

Renault sníží podíl v Nissanu ze 43 % na 15 %

Markus Spiske

Správce národní domény CZ.NIC bude spolupracovat na Evropské digitální identitě

N509FZ

Čínská společnost Baidu připravuje konkurenta umělé inteligence ChatGPT

yasin hm

Nová technologie má snížit emise oxidu uhličitého v ocelářském průmyslu

zdroj

Philips propustí více zaměstnanců, než se plánovalo

Bram Van Oost

Střet mezi Fordem a Teslou. Cenová válka mezi elektromobily je nadohled

zdroj

Podnikatelé by se s firmou měli naučit pracovat tak, jako by jich vlastnili pět – rozhovor s Jiřím Jemelkou

zdroj

Norsko objevilo pod mořským dnem velké množství vzácných surovin

Ben White

Domácnosti omezují výdaje. Rodinám mizí rychle peníze



  • kimi lee: Unsplash
Foto:

Čtěte také

  • Sébastien ChironRenault sníží podíl v Nissanu ze 43 % na 15 %
  • Markus SpiskeSprávce národní domény CZ.NIC bude spolupracovat na Evropské digitální identitě
  • N509FZČínská společnost Baidu připravuje konkurenta umělé inteligence ChatGPT
  • yasin hmNová technologie má snížit emise oxidu uhličitého v ocelářském průmyslu
  • zdrojPhilips propustí více zaměstnanců, než se plánovalo




ByznysDeník
  • Reklamní články
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© ByznysDeník 2023