Zalando v krizi: cena akcií klesla o 80 %, rapidně klesl čistý zisk
Poptávka po módě má v poslední době klesající trend. Krize se týká také Zalanda. Evropský internetový prodejce módy Zalando má plány, jak zlepší tržby a zisky, píší deníky Der Standard a Faz.
Zdá se, že firma Zalando, která se potýká s finančními problémy, má řešení jak vystoupit z krize. Zalando se totiž začalo zaměřovat na luxusní zboží. Také plánovaně začíná spolupracovat s třetími stranami včetně logistiky.
Důvodů kvůli kterým začaly Zalandu klesat zisky, je více. Zejména totiž kvůli konci pandemie covidu začaly tržby postupně klesat. Lidé začali totiž více nakupovat v kamenných prodejnách.

Nechuť nakupovat potápí Zalando
Díky tomu, že lidi začali nakupovat méně v obchodě Zalando, klesly meziročně tržby o 1,9 %, a to na cca 10,1 miliardy eur (přibližně 267 miliard korun). Poklesl také počet aktivních zákazníků z 51,2 milionů na 49,6 milionů. A ač firma začala šetřit, tak čistý zisk klesl na 16,8 milionu eur (přibližně 404 milionů korun) oproti předchozímu roku čistého zisku 83 milionů eur (přibližně 2,1 miliardy). Ovšem cena akcií firmy se snížila o více než 80%.
Internetový prodejce Zalando předpokládá, že roční tempo růstu bude mezi 5 – 10 procenty, a to až do roku 2028. Taktéž by marže zisku měla v roce 2028 být 6 – 8 %.
Zdroj: Der Standard, Faz