Stále víc lidí nakupuje oblečení online. Nejvíc letí tenisky

Přidat na Seznam.cz

Digitalizace už dorazila i na trh s módou. Zhruba třetina veškerého oblečení a obuvi se bude nakupovat online, a to už v následujících dvou letech. Nejvíce se takto prodává obuv, až tři čtvrtiny všech tenisek si objednávají lidé přes mobil nebo tablet, uvedla studie společnosti FlexDog.

Pryč jsou doby, kdy e-shopy fungovaly pouze jako doplňky kamenných prodejen. Studie naznačuje, že se z kamenných obchodů stávají spíše výdejní místa pro online objednávky. Jejich role se tedy prohodily.

Zároveň stoupá poptávka po neformálním oblečení. Lidé se také stávají pragmatičtější, zajímá je hlavně to, zda je zboží udržitelné, jeho kvalita a autenticita značky. Očekává se, že v nejvyspělejších zemích online nákupy pokryjí 30 až 40 procent trhu v roce 2023. V Číně to bude až 55 procent, uvedl server iDnes.cz.

Konec doby kamenné

Online obchodování pomalu odsouvá kamenné prodejny. Počet takových prodejen klesá o 15 až 30 procent ve vyspělých zemích. Tradiční obchody se buď přizpůsobí, nebo zmizí. Proto se v kamenných prodejnách vyskytuje stále více digitálních prvků, díky kterým mohou zákazníci procházet online katalog přímo v prodejně.

Zdroj: FlexDog, iDnes.cz