Společnost Microsoft přebírá herní produkci za 7,5 miliardy dolarů

Koncern Billa Gatese provedl na trhu videoher obrovskou transakci – tvůrce Windows právě získal studio Bethesda.
Herní studio je silným vývojářem her s tituly jako Doo, Quake, The Elder Scrolls, Wolfenstein a Fallout. Akvizice v praxi zahrnuje nákup společnosti Zenimax, mateřské společnosti Bethesda Softworks, a spolu s ní práva na mnoho úspěšných produkcí.
Microsoft zaplatí za akvizici více, než kolik utratil za Minecraft. Investice dosahuje 7,5 miliard dolarů a očekává se, že přinese významnou výhodu v konkurenci se společnosti Sony na trhu s herními konzolemi. Microsoft Xbox bude bojovat o fanoušky těchto zařízení s nejnovější konzolí Xbox Series S a X a nákup studia Bethesda se může ukázat jako rozhodující v boji proti PlayStation 5.
Díky této transakci Microsoft zvýší počet kreativních studií, která vlastní, z 15 na 23. Kultovní seriál vytvořený Bethesdou tak přejde na Xbox Game Pass. Nadcházející tituly ze studia navíc půjdou do předplatitelské služby společnosti Microsoft v den premiéry jejich verze pro Xbox nebo PC.
Jedná se o dosud největší nákup společnosti Microsoft na herním trhu (akvizice společnosti Mojang, výrobce Minecraftu, stála 2,5 miliardy dolarů) a jeden z největších, jaký kdy tato společnost uskutečnila. Za zmínku stojí, že v předchozích letech společnost zaplatila 7,2 miliardy dolarů za akvizici společnosti Nokia, LinkedIn koupila za 26,2 miliard dolarů, Skype za 8,5 miliard dolarů a GitHub za 7,5 miliard dolarů.